Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Още две-три фирми плашат БДЖ със запор на сметки

3 коментара
Още две-три фирми плашат БДЖ със запор на сметки

Още две или три фирми плашат БДЖ със запор на сметки заради неплатени дългове, стана ясно от изявление на шефа на директорския борд на компанията Владимир Владимиров в четвъртък.

През март свързаната с бизнесмена Васил Божков “Трансимпекс” блокира сметки на железниците заради неплатен договор от около 7 млн. лева. “Това не е новина. Няма запорирани активи, само сметки на БДЖ. Управляваме добре задълженията си. Останали са две, максимум три проблемни фирми, задълженията към останалите са сведени под един милион”, коментира Владимиров в четвъртък.

Единственото, което дели БДЖ от фалита, е търпението на кредиторите, който все още не са поискали активите на превозвача в замяна на неизплатените задължения. Германската банка за развитие вече заплаши БДЖ, че ще си вземе обратно половината от електрическите мотриси "Дезиро” заради необслужване на заема по закупуването им.

Ръководството на БДЖ предложи 5 спешни мерки за спасяване на дружеството, сред които ударно съкращаване на 2000 души срещу обезщетение от 6 заплати. Над 60 служители на железниците вече са приели предложението, казаха от ръководството.

Реформата в жп компанията върви с пълна пара, каза Владимиров. Разследването на ЕК на плана за преструктуриране на железниците той нарече “нищо повече от стандартна процедура”.

ЕК съобщи в сряда, че започва детайлна проверка на плана за оздравяване на БДЖ, който включва финансиране на задълженията му със заем от Световната банка в размер на 460 млн. лева.

“БДЖ не е получавала нерегламентирана държавна помощ”, коментира темата в четвъртък финансовият министър Симеон Дянков. Той обясни, че това ще е отговорът на страната ни пред ЕК. “Ние съзнаваме, аз съм го казвал многократно, че преди предложените промени биха били недостатъчни следователно трябват нови реформи. Те са спиране на влакове, който са на загуба, освобождаване от излишен персонал, продажба на БДЖ Товарни превози, увеличаване на цените на билетите”.

Освен това “нито сме подписали за заем от Световната банка, нито от бюджета сме дали един лев и така ще си остане докато компанията не излезе на плюс”, заяви Дянков.

Сред плановете на БДЖ за оздравяване на холдинга е и оформянето на две-три депа за цялата страна, където да се извършват ремонтни дейности. Останалите ще се предложат за продажба. Планира се и промяна в продаването на билети, каза Владимиров, но отказа да даде подробности.

Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев. “Ако трябва, влакове ще спират, но 20 цистерни няма да надхвърли”, каза той.

Недев помоли за извинение заради вчерашните си думи по адрес на БДЖ. “Моля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих като "боклук" и "цирей"”, каза още той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3


    Абе в тези които уж работят в железниците и искат да стачкуватн за тъпаци ли мислят хората Но ме очудва и това че Министъра и всички други шефове в БДЖ мълчат и не кажат публичната тайна че
    В бдж се краде поголовно нахално и то в големи мадщаби и то от повече от 20- години и се краде като за последно през последните 20 години

    Във всички къси крайградски превози около София а най вероятно и навсякъде другаде се ПЪТУВА като се плаща билета НА РЪКА на КОНДУКТОРИТЕ Тези хора ПЕЧЕЛЯТ повече

  2. Анонимен
    #2

    ЗАЩО НЕ СЕ СЪОБЩАВА - КОЛКО СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЛВ ДЪЛЖИ КРЕМИКОВЦИ НА БДЖ??? ЗАЩО КРЕМИКОВЦИ НЕ ГИ ПЛАША??? КОИ ЩЕ ПЛАТИ ДЪЛЖИМИТЕ ДИЛГОВЕ НА КРЕМИКОВЦИ КЪМ БДЖ???

  3. Анонимен
    #1

    ТОз Недев е тъпак. Обаче Владимиров ми прави добро впечатление и ми се струва най-адекватен на ситуацията. Да видим ще има ли поне една държавна голяма фирма, която да може да се реформира и да стане модерна и печеливша(или поне на нула).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.