Още две или три фирми плашат БДЖ със запор на сметки заради неплатени дългове, стана ясно от изявление на шефа на директорския борд на компанията Владимир Владимиров в четвъртък.
През март свързаната с бизнесмена Васил Божков “Трансимпекс” блокира сметки на железниците заради неплатен договор от около 7 млн. лева. “Това не е новина. Няма запорирани активи, само сметки на БДЖ. Управляваме добре задълженията си. Останали са две, максимум три проблемни фирми, задълженията към останалите са сведени под един милион”, коментира Владимиров в четвъртък.
Единственото, което дели БДЖ от фалита, е търпението на кредиторите, който все още не са поискали активите на превозвача в замяна на неизплатените задължения. Германската банка за развитие вече заплаши БДЖ, че ще си вземе обратно половината от електрическите мотриси "Дезиро” заради необслужване на заема по закупуването им.
Ръководството на БДЖ предложи 5 спешни мерки за спасяване на дружеството, сред които ударно съкращаване на 2000 души срещу обезщетение от 6 заплати. Над 60 служители на железниците вече са приели предложението, казаха от ръководството.
Реформата в жп компанията върви с пълна пара, каза Владимиров. Разследването на ЕК на плана за преструктуриране на железниците той нарече “нищо повече от стандартна процедура”.
ЕК съобщи в сряда, че започва детайлна проверка на плана за оздравяване на БДЖ, който включва финансиране на задълженията му със заем от Световната банка в размер на 460 млн. лева.
“БДЖ не е получавала нерегламентирана държавна помощ”, коментира темата в четвъртък финансовият министър Симеон Дянков. Той обясни, че това ще е отговорът на страната ни пред ЕК. “Ние съзнаваме, аз съм го казвал многократно, че преди предложените промени биха били недостатъчни следователно трябват нови реформи. Те са спиране на влакове, който са на загуба, освобождаване от излишен персонал, продажба на БДЖ Товарни превози, увеличаване на цените на билетите”.
Освен това “нито сме подписали за заем от Световната банка, нито от бюджета сме дали един лев и така ще си остане докато компанията не излезе на плюс”, заяви Дянков.
Сред плановете на БДЖ за оздравяване на холдинга е и оформянето на две-три депа за цялата страна, където да се извършват ремонтни дейности. Останалите ще се предложат за продажба. Планира се и промяна в продаването на билети, каза Владимиров, но отказа да даде подробности.
Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев. “Ако трябва, влакове ще спират, но 20 цистерни няма да надхвърли”, каза той.
Недев помоли за извинение заради вчерашните си думи по адрес на БДЖ. “Моля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих като "боклук" и "цирей"”, каза още той.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Абе в тези които уж работят в железниците и искат да стачкуватн за тъпаци ли мислят хората Но ме очудва и това че Министъра и всички други шефове в БДЖ мълчат и не кажат публичната тайна че
В бдж се краде поголовно нахално и то в големи мадщаби и то от повече от 20- години и се краде като за последно през последните 20 години
Във всички къси крайградски превози около София а най вероятно и навсякъде другаде се ПЪТУВА като се плаща билета НА РЪКА на КОНДУКТОРИТЕ Тези хора ПЕЧЕЛЯТ повече …
от МИТНИЧАРИТЕ и станаха милионери И това е публично тайна Пред моите очи пътувайки от София за Драгоман 90 процента плащаха на ръка на кондуктора разбира се без какъвто и да е документ Бях потресен от цялятя тази безпардоност и масовост въпреки че бях предупруден от едно мило момиче за какво става дума и да не се охарчвам за билет Това става преди близо 9-10 години иПо същият начин стоят нещата със пътуванията Перник София и абсолютно всички останали къси околоградски диестинации и най вече около София а предполагам и при всички тези дестинации около другите големи а и по малки градове
Само пред моите очи този КОНДУКТОР в този ден е СПЕЧЕЛИЛ най малко около 150-200 лева отиване и връщане Плащаше се по ЕДИН лев
Защо тези Шефове не казват публично тези неща Всички видяхме най арогантната КРАЖБА на НАФТА в едно предаване на Господари на ефира и разбира се никой не е бил осъден или са ги наказали от нашите неадекватни и безоотговорни и без морал съдии с това комично наказание пробация което е НИЩО и изпълнението му само струва на Държавата повече пари отколкото е нулевият му ефект ЬАми в всички областни градове има най малко около 50-70 души които уж да изпълняват изпълненията им но това е друга тема
Не се ли знаят тези неща
И защо се КРИЕ от ОБЩЕСТВОТО че тези железници винаги и преди промяните и след тях работеха на ЗАГУБА и от близо 20 години Държавата от нашите данъци е дала и п повече от 2 милиарда лева като ДОТАЦИИ а и продължава да дава милиони всяка година Но това се крие и г-н Дянковлъже като дърт циганин че дотации е нямало нито ЕДИН лев не е даден защото съгласно Договора ни с Европейският съюз НЯМАМЕ право да субсидираме т е са даваме държавни пари на Търг Дружества
Всичко това е абсолютно ясно и на Министерството и дстаналите Управляващи но е ЯСНО и на САМИТЕ железничари готвещи се да стачкуват и се ОЧУДВАМ и ВЪЗМУЩАВАМ на самите туя на нахалството им да жвеят на ГЪРБА на всички нас ио да сеа силят и до края да измъкнат отсрочки и да продължава да лъжат ио да КРАДАТ целият НАРОД Просто се повтаря историята с КРЕМИКОВЦИ която 22 години целият български народ я носеше на ГЪРБА си и те влизаха вКремиковци спотайваха се 8 часа и получаваха огромни ЗАПЛАТИ огромни БОЖНУСИ и ние тъпаците им плащахме Да не говорим милионите които се ОКРАДОХА от кой ли не вкл и от тези честни бизнесмени Дамбовците които станали милионери с честен труд и за които Сашо Диков продължава да плаче и защитава а се включи и Михнева в хора на оплаквачите и защитниците Пълно безсрамие Били им дали от Англииска БАНКА 60 милиона евро ЗАЕМ Коя е тази олигофренна банка която ще даде на тези пълни бедняци и мутри 60 000 000 ЕВРО Кой идиот може да повярва на такива смешки не вярвам и продажните им адвокати да вярват на такива идиотщини
Та нашето БДЖ е и ще продължава да бъде ВТОРОТО КРЕМИКОВЦИ още много пари ще изяде нещо като МИНИ ГЪРЦИЯ същата работа да наливаш вода във КОФА БЕЗ ДЪНО
ЗАЩО НЕ СЕ СЪОБЩАВА - КОЛКО СТОТИЦИ МИЛИОНИ ЛВ ДЪЛЖИ КРЕМИКОВЦИ НА БДЖ??? ЗАЩО КРЕМИКОВЦИ НЕ ГИ ПЛАША??? КОИ ЩЕ ПЛАТИ ДЪЛЖИМИТЕ ДИЛГОВЕ НА КРЕМИКОВЦИ КЪМ БДЖ???
ТОз Недев е тъпак. Обаче Владимиров ми прави добро впечатление и ми се струва най-адекватен на ситуацията. Да видим ще има ли поне една държавна голяма фирма, която да може да се реформира и да стане модерна и печеливша(или поне на нула).