Още една крачка за строежа на тунела под Шипка

Правителството разреши на управляващия орган на оперативна програма “Транспорт” да подпише договор с агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) за строителството на обхода на Габрово, което е първата фаза от проекта за изграждане на тунел под Шипка. Като идеен този проект има столетна давност.

 

По този начин правителството дава възможност със средства от държавния бюджет да започне строителството на пътя, преди проекта да е одобрен от Европейската комисия. Стойността на целия проект е 130 млн. лв., а плановете на кабинета на ГЕРБ бяха изграждането да започне напролет.

 

Обходният път на Габрово е част от трансевропейската транспортна мрежа и е разположен по протежението на европейския коридор 9 Букурещ - Русе - Димитровград – Александруполис.

 

Пътят ще осигури връзката между северна и южна България през Стара планина. В момента през зимата единственият безопасен проход е този на Републиката.

 

Проектът за строителство на тунел под Шипка е разделен на два етапа с пет фази на изпълнение. Първата включва строителството на участък с дължина 23 км и етапна връзка на обхода със съществуващия път І-5, както и изготвянето на разширен идеен проект за тунела под връх Шипка. Тя ще бъде изпълнена през този програмен период.

 

За строител на пътя беше избран консорциум ПСВТ, в който влизат три български фирми - варненската “Хидрострой”, “Пътни строежи – Велико Търново” и “Пътинженерингстрой-Т” Търговище. Те спечелиха със цена от 77.4 млн. лв. В момента тече търга за избор на строителен надзор.

Втората фаза на проекта включва строителство на пътен участък с дължина 11 км и на тунела под връх Шипка. Тя ще бъде реализирана през следващия програмен период 2014-2020 г.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес