Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Още една крачка за строежа на тунела под Шипка

10 коментара
Още една крачка за строежа на тунела под Шипка

Правителството разреши на управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" да подпише договор с агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за строителството на обхода на Габрово, което е първата фаза от проекта за изграждане на тунел под Шипка. Като идеен този проект има столетна давност.

По този начин правителството дава възможност със средства от държавния бюджет да започне строителството на пътя, преди проекта да е одобрен от Европейската комисия. Стойността на целия проект е 130 млн. лв., а плановете на кабинета на ГЕРБ бяха изграждането да започне напролет.

Обходният път на Габрово е част от трансевропейската транспортна мрежа и е разположен по протежението на европейския коридор 9 Букурещ - Русе - Димитровград Александруполис.

Пътят ще осигури връзката между северна и южна България през Стара планина. В момента през зимата единственият безопасен проход е този на Републиката.

Проектът за строителство на тунел под Шипка е разделен на два етапа с пет фази на изпълнение. Първата включва строителството на участък с дължина 23 км и етапна връзка на обхода със съществуващия път І-5, както и изготвянето на разширен идеен проект за тунела под връх Шипка. Тя ще бъде изпълнена през този програмен период.

За строител на пътя беше избран консорциум ПСВТ, в който влизат три български фирми - варненската "Хидрострой", "Пътни строежи Велико Търново" и "Пътинженерингстрой-Т" Търговище. Те спечелиха със цена от 77.4 млн. лв. В момента тече търга за избор на строителен надзор.

Втората фаза на проекта включва строителство на пътен участък с дължина 11 км и на тунела под връх Шипка. Тя ще бъде реализирана през следващия програмен период 2014-2020 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    До изборите ще тръгва, после ще спре за около 4г и на следващите избори пак ще тръгне(проекта де). И така до края на света.

  2. Анонимен
    #9

    Като идеен този проект има столетна давност. С комунките начело ще има още два пъти по толкоз давност...

  3. Анонимен
    #8

    ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA ATAKA

  4. Анонимен
    #7

    още към реплика #№6: и естествено взивове с динамит и бомбаджии.

  5. Анонимен
    #6

    аз съм един от онези 2000 войници,които в пролетта,лятото и есента на 1959 година правиха разширението на този път.в течение на 6 трудови месеца бе извършена грубата работа ,като пътно управление само полагаше асфалтовото покритие.Всяко отделение по 30 войника трябваше да извърши по 10000 кубически метра изкопни работи за един месец в СКАЛА=кОЛИчКИ С ЕДНО КОЛЕЛО,ЛОПАТИ,КИРКИ,КАМЕнотрошачки.Съставът беше редовни войници,дисципаджии,българи,турци и цигани.Преспиване в землянки,вкопани в земята,клозет на открито,столова на открито.Къпане веднъж на месец.и такА нататък.

  6. Анонимен
    #5

    130 милиона, когато хазната е празна, защото Боко емитира дълг от 800 милиона за да плати на земеделците. А за майките не намериха 30 милиона!

  7. Анонимен
    #4

    то хубаво ама борис офф си остави подавката а само той ги можеше тези ...

  8. Анонимен
    #3

    Е Да ама сега... Станишко хамстерът или кой изобщо плъховиден политиквеник ...

  9. Анонимен
    #2

    Комай гениите в тази т.н. българска медия нещо не са наясно с българския и не могат да измислят дори едно РАЗБИРАЕМО (от нас, простия народ) заглавие като горното: Строежът на тунела под Шипка МОЖЕ ВЕЧЕ ЩЕ ТРЪГНЕ. Бравос! (но без да имам подобни намерения, ще използвам кода ви за сигурност...

  10. Анонимен
    #1

    това много ми прилича на скоростта с която кабинетат Станишев започна да дава разни разрешителни преди изборите през 2009 г.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.