Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Още пари за реклама и туристически аташета поиска отрасълът

България се разделя на девет района, сформирани по специфика и водещи видове туризъм

3 коментара
Още пари за реклама и туристически аташета поиска отрасълът

Увеличаване на бюджетните средства за реклама на България като място за ваканционни почивки и популяризирането на нашите курорти и и видовете услуги и назначаването на туристически аташета в държавите, откъдето идват най-много туристи. Това предложиха представители на туристическия бранш по време на Международното изложение "Планините на България - гостоприемство в четири сезона", което започна в четвъртък в Пампорово.

Тази година за реклама на туризма от републиканския бюджет бяха предвидени 14 млн. лв. при 8 млн. лв. година по-рано. Традиционно браншът иска повече пари като този път мотивът е, че трябва да се ускори промотирането на страната ни на вътрешния пазар. И сега аргументът е, че тези средства не трябва да бъдат разглеждани от политиците като разходно перо в бюджета, а като инвестиция в структуро-определящ отрасъл, какъвто е туризмът с големите генерирани приходи и заетост.

Туристическият бранш отново се обяви за създаването на отделно министерство на туризма, каквото предлага да има и най-голямата политическа сила ГЕРБ, която в момента се опитва да състави кабинет. Отрасълът смята, че трябва да има и отделна комисия по туризма в бъдещото Народно събрание и тя трябва има широки правомощия по отношение финансирането на националните реклама, маркетинг и промоции.

Според туристическите агенции трябва да се увеличат търговските аташета и да има такива, които отговарят за туризма в основните страни, откъдето идват най-много туристи и имат потенциал за допълнителен растеж. Те предлагат туристическите аташета да се назначават чрез публично-частното партньорство и са убедени, че наличието на подобни експерти ще увеличи гостите на страната ни.

По време на форума стана ясно още, че Министерството на икономиката и енергетиката, което отговаря и за туризма, е финансирало изготвянето на концепция за туристическо райониране на България, която бе представена от проф. Васил Маринов от Софийския университет. Тя предвижда страната ни да бъде разделена на девет туристически района със своя уникалност, специфика и водещи видове туризъм. Така на картата на районирането отново се появяват знакови за България райони като Розовата долина и Родопите, съобщиха от икономическото ведомство.

Зам.-министърът на туризма Бранимир Ботев е подкрепил публикуването на концепцията на сайта на ведомството за публично обсъждане. Очаква се това да стане идната седмица.

"Три са топ факторите, които ще определят бъдещото развитие на глобалния туризъм, посочи той: летищата да се превърнат в средища за туристическа информация и услуги; да се изградят магистрали, които бързо да доставят потоците туристи до туристическите ареали и да се гарантира сигурността на туристите", коментира пред форума Ботев.

Той отново акцентира върху важността да се разнообразят предлаганите от българските курорти и туристически агенции услуги и все по-нарастващия интерес към културно-историческия туризъм, СПА и уелнес и възможностите за балнеолечение у нас.

На форума в Пампорово беше представен и анализ на Института по маркетинг, според който въпреки лошия в климатично отношение сезон туризмът ни се развива и от януари до август 2014 г. България е посетена от 5,391 млн. чужденци, което е с 6% повече спрямо същия период на 2013 г.. Приходите от международен туризъм в текущата сметка на платежния баланс по данни на БНБ за периода януари-юли 2014 г. бележат ръст от 3.6% в сравнение със същия период на 2013 г. и възлизат на 1.719 млрд. евро.

Институтът по маркетинг посочва, че проблемът в отчетността и диференциацията на различните видове посещения на чуждестранни туристи се дължи на факта, че все по-съществен дял в легловата база, особено по морето, заема т.нар. апарт-хаус строителство.

Според Института по маркетинг са необходими спешни изменения в законодателството, ограничаващи възможностите на "апарт-хаус” комплексите да упражняват скрита туристическа дейност, като не плащат дължимите данъци, и по същество затрудняват органите по сигурността да осъществяват контролните си функции, допълват от Министерството на икономиката и енергетиката.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Valentin Dimitrov
    #3

    В и К, ти пак пусна нещо от кранчето ! Основното тук не е само рекламата, а жестокия, главния акцент върху еко-нещата навсякъде, които не само ще радват всички туристи, но ще бъдат и утилитарни !!! Кой хотел се отказва от безплатен ток,топла вода, отопление и охлаждане "?!"?!

  2. В и К
    #2

    Най-добрата реклама на туризма е, когато гражданите на собствената му държава се радват да го ползват. Ако туристическите и ваканционни места са ни опротивели и предпочитаме съседните държави, то не е заради липсата на реклама. Аз предлагам, вместо пари за реклама да се въведат по-сериозни екоизисквания, по-големи данъци, такси и глоби за замърсяване и шум, както и по-строг контрол за разлики между рекламираната и действителната услуга.

  3. Valentin Dimitrov
    #1

    До "отрасълът" - един много ценен и безплатен съвет към цялата ни туристическа индустрия - прилагайте навсякъде в максимална степен различните еко-технологии, атрибути, техники и реклама. ТОВА ЩЕ ОСИГУРИ УСПЕХА НА ТУРИЗМА И ЩЕ ДОКАЗВА, ЧЕ СТРАНАТА НИ Е ЧУВСТВИТЕЛНА КЪМ НАЙ-ГОРЕЩИТЕ НАЦИОНАЛНИ И ГЛОБАЛНИ ПРОБЛЕМИ !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.