Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Основен ремонт на Дунав мост ще има след пускането на видинския

12 коментара
Президентът огледа аварийния ремонт на дупката на Дунав  мост, сн. БГНЕС

Основен ремонт на Дунав мост край Русе и Гюргево може да бъде направен след пускането на второто такова съоръжение край Видин и Калафат, което се очаква да заработи в края на май. Това стана ясно в сряда по време на посещението на президента Росен Плевнелиев на мястото на отворилата се в неделя голяма дупка в българския участък на Дунав мост Тя създаде проблеми с движението през граничния пункт и ѝ бе направен авариен ремонт, за да се възстанови във вторник вечерта нормалната работа на моста.

 

Проблемът дойде само година и половина след като бившият премиер Бойко Борисов отряза лентата на направен “основен ремонт“ за 1.7 млн. лв. на българския участък.

 

В Русе държавният глава разговаря със служебния министър на транспорта Кристиян Кръстев и директора на Областното пътно управление Минчо Минчев по проблема и се разбра, че основният ремонт на Дунав мост ще отнеме поне шест месеца, през което време трябва да бъде изцяло затворен и затова ще трябва да се изчака пускането в експлоатация на Дунав мост ІІ. Официалното откриване е насрочено за 9 май - Деня на Европа, но реално съоръжението ще заработи по-късно. Според Плевнелиев това ще стане в края на май, макар специалисти, работещи на обекта, да твърдят, че това е възможно по-скоро през юни.

 

Докато се чака пускането на Дунав мост ІІ има план на специалистите в едномесечен срок да бъде решен проблемът с образувалия се отвор на пътното платно. Минчо Минчев обясни, че мостът край Русе няма да се затваря, но ще бъде въведена временна организация на движението с пропускане в едното платно.

 

Основният ремонт обаче може да започне когато трафикът се разтовари, обясни Минчев. По думите на Плевнелиев с пускането на Дунав мост ІІ "сме в нова ситуация".

 

"Министърът на транспорта е с мен. Ще се водят финални преговори по структурирането на Дунав мост ІІ, общото дружество между България и Румъния. На финалната права сме. Вчера автомобил е направил тест на Дунав мост ІІ в двете посоки. Днес ще има среща на ниво министри и зам.-министри между България и Румъния, ще присъстват представители и на ЕК, така че ще разчистим всички останали пречки по пътя на пускането на Дунав мост ІІ", заяви Плевнелиев и допълни, че след това "планираме основния ремонт и голямата тема, която стои в АПИ, е съответно разширение или нов мост край Русе". По думите му в момента това се преценява, за да може много бързо да се придвижи напред и в рамките на преговорите с ЕК да се знае категорично какво ще се прави.

 

Междувременно ситуацията около преминаването на тежкотоварни автомобили през българо-румънската граница остава усложнена

 

Все още има изчакващи тежкотоварни превозни средства при ферибота Свищов-Зимнич и на граничния пункт Кардам. Това съобщи в сряда сутрин главен комисар Захарин Пенов, директор на главна дирекция "Гранична полиция", цитиран от агенция "Фокус".

 

По думите на Пенов изчакващите камиони за ферибота са около 90, а тези на граничния пункт Кардам надхвърлят 200. Ситуацията на граничния пункт Дунав мост е спокойна и преминаването се извършва нормално.

 

Причина за събраните колони от тежкотоварни превозни средства бе дупка в Дунав мост, която остави моста затворен за около два дена. Движението на превозните средства с тегло на 10 тона бе възстановено в 19.00 часа снощи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    Само преди година и половина с фанфари и в присъствието на Плевневлиев, тогава министър на икономиката, и Лиляна Павлова, зам.министър в същото министерство, премиерът Борисов тържествено преряза лентата на реновирания Дунав мост,където сега зейна дупката и блокира движението. Кой е виновен и кой ще компенсира похарчените за нищо 10 милиона европейски и бюджетни пари, от които бюджетните са 1 млн. и 700 хиляди. Интересно защо медиите, с изключение на НБТ, не припомниха този факт. С какви очи сега Плевнлевлиев говори за основен ремонт на моста,а онзи какъв беше и кой е отговорен за него!?

  2. Анонимен
    #11

    Ориент експрес Великата европейска река що изолира северните европейски провинции от Южна Европа отдавна трябваше да се сдобие с мост при Видин, а и с ремонт при Русе. "Основен ремонт на Дунав мост ще има след пускането на видинския"

  3. Анонимен
    #10

    бившия кмет на София професор Янчулев създаде при ремонтни работи традицията да се блокира движението върху ремонтираните площи за седем денонощия докато се получи окончателно втвърдяване на бетона.Явно има длъжностни лица които нямат специалност "строителен инженер",и се разпореждат за по-бързо пускане на обекта след ремонт.ЕТО ТОВА СА РЕЗУЛТАТИТЕ

  4. Анонимен
    #9

    #7 пак изплува на повърхността на септичната яма и развоня околността...

  5. Анонимен
    #8

    ало анонимния.... Такива като нас са направили ремонта а такива като вас с бойко са си разделили едни парички (1.7 млн. лв.) А ние трябва сега да пием студена вода и да караме по дупките. Капиш

  6. Анонимен
    #7

    Ало, плювалниците. Такива като вас дето плюят Бойко са направили ремонта. Да не би той да го е правил! Тъпа некадърна паплач! За нищо не ставате! Ае а си пална пурата.

  7. Анонимен
    #6

    Фирмата изпълнител на ремонта на фугите на пътните платна на моста е за е...е. Калпавото изпълнение на някаква варненска фирма блокира транспортните връзки на половин България.

  8. Анонимен
    #5

    "Проблемът дойде само година и половина след като бившият премиер Бойко Борисов отряза лентата на направен “основен ремонт“ за 1.7 млн. лв. на българския участък." КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА ОТРЕЖЕМ ЛЕНТАТА И НА РАПОНА. И ДА ГО ВКАРАМЕ ТАМ, КЪДЕТО ХОДЯТ С РАИРАНИ ПИЖАМИ. ШАНСЪТ НИ НАБЛИЖАВА. ДА НЕ ГО ПРОПУСНЕМ САМО.

  9. Анонимен
    #4

    А ЗА МОСТА НА РЕКА МАРИЦА ПРИ ЛЮБИМЕЦ КОГА ЩЕ ИМА РЕМОНТ КОРУПЦИЯТА ОТ ХАСКОВО ТЪРСИ 4-5 МЛН. ТА ДА СЕ НАГУШИ ДОБРЕ ,А СЕЛЯНИТЕ ОТСРЕЩА КУЧЕТА ГИ ЯЛИ ЗА 2-3 ГОДИНИ ЩЕ НАМАЛЕЯТ ОЩЕ И ТОГАВА ЩЕ МОЖЕ И БЕЗ МОСТ.

  10. Анонимен
    #3

    хайде пак гласувайте за ГЕРБ, т.ъп.аци такива! ГЕРБ са еманация на културата на ментето и бутафорията, те са най-голямата измама в България през последните 2 десетилетия. Една типично българска измама - несмаслена, просташка, очевидна и крайно т.ъпо.умна

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.