Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От 29 януари вече ще се набира кодът на селището и при градски разговори

3 коментара
От 29 януари вече ще се набира кодът на селището и при градски разговори

От 29 януари вече задължително ще трябва да се набира кодът на селището и при воденето на градски разговори във фиксираните мрежи, предупредиха от "Виваком" в понеделник.

 

Изискването трябваше да влезе в сила още през март 2011 г., но от телекома го въведоха само за фиксираните мрежи на останалите оператори. За собствената мрежа "Виваком" запази директното набиране на номера, когато е в рамките на същото населено място. След решение на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) от октомври 2012 г. телекомът ще е длъжен да въведе набирането на кода и за своята мрежа. Това няма да доведе до промяна в цената на разговорите, уточнява дружеството.

 

Според решението на КРС също така от 1 април 2014 г. "Виваком" трябва да обедини в един регион населените места, чиито телефонни кодове започват с две или три еднакви цифри. Това няма да доведе до промяна на телефонните номера на потребителите, а единствено ще добави новия код като задължителна част от номера им. Така абонатите ще говорят на цената на градски разговор с останалите фиксирани номера в техния регион и ще могат да запазят номера си при преместване в друго населено място в същия регион.

 

Начинът на набиране на спешните номера и 11800 (телефонни справки) не се променя. Те ще продължат да се набират директно, без необходимост от "0“ и код на населено място.

 

В сила остават и всички преференции за градски разговори и разговори през фиксираната мрежа на оператора. Такива са разговорите с цяла България на цена от 0 стотинки на минута след първоначалната цена от 13 ст., през половината денонощие (между 20.00 вечерта и 8.00 сутринта) и целодневно през събота, неделя и официалните празници; ниската цена за разговори към всички мобилни мрежи в страната; до 3600 включени минути за разговори във фиксираната мрежа на "Виваком" и с Първа международна група в зависимост от избрания абонаментен план.

 

До края на месец април 2014 г. при всяко грешно набиране на фиксиран номер, потребителите ще чуват безплатно гласово съобщение, което ще напомня за въведената промяна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Кой гений на телекомуникациите измисли тая простотия ? А защо да не изписваме и кода за България пред телефонния номер ?

  2. Анонимен
    #2

    Някой може ли да обясни каква е ползата от тази промяна и за кого?

  3. Анонимен
    #1

    Гицка

    Дураво решение на КРС.
    Недомислено и анти потребителско.

    Няма ли КЗП да се самосезира?

    Разваля се традиционно удобство,
    за очевидно неудобство
    и неясни и недоказани удобства.

    Мънижери и инжелери не са си вършили работата
    както требва.

    Нормална презумция е, че е технически осъществимо и икономично да се запази съществуващото удобство
    за съответната база от клиенти
    и същевременно да се развива системата с нови възможности за тях и други.

    Ненормална презумция е, илюзорна, че с дълги "абсолютни"

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.