Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От концесията на летище София ще има и годишни такси

Еднократният приход от 600 млн. лв. ще е за БДЖ, потвърди Владислав Горанов

1 коментар
От концесията на летище София ще има и годишни такси

При отдаването на летище София на концесия догодина правителството няма да прибере само предвидените около 600 млн. лв. еднократна такса, а ще има и годишни вноски като именно техният размер ще е определящият за избора на частен оператор на столичната аерогара. Това стана ясно от думите на финансовия министър Владислав Горанов, който потвърди пред журналисти в четвъртък, че очакваната еднократна сума от летищната концесия ще бъде дадена за оздравяването на "Българските държавни железници" (БДЖ).

От обявената в деня след местните избори актуализирана средносрочна бюджетна прогноза стана ясно, че летище София ще се отдаде през 2016 г. на концесия и от това се очакват еднократни приходи от 600 млн. лв.

Сега Горанов уточни, че плащането на тази сума ще е изрично условие за подписване на концесионния договор, а изборът на частния оператор ще е според предложената от кандидатите годишна концесионна такса. При избора на концесионер на летищата Варна и Бургас офертите бяха само на основа на предвидения за хазната процент от приходите на двата аеропорта от дейността им и инвестициите в разширяването на съоръженията.

Финансовият министър коментира, че ще е спекулативно да се каже колко ще се очаква от годишните концесионни такси за летище София, тъй като тя ще е предмет на състезание между отделните кандидати за концесиониране.

По думите на Горанов подготовката на концесията на аеропорта е в напреднала фаза и през април 2016 г. обявяването на конкурса може да бъде факт. "Неформално има заявен интерес от различни оператори", допълни той. Засега само от летище Мюнхен официално са заявили интереса си към столичната аерогара. това стана по време на българо-баварски форум в София.

"Парите от тази концесия сме обещали на Московски (транспротния министър – бел. ред.), че приоритетно тези приходи, които ще влязат еднократно за 2016 г., ще постъпят за решаване на натрупаните проблеми в железниците, но и не само", заяви Горанов. Той определи това като вътрешно секторна сделка в рамките на системата на транспорта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мони_deactivated_1480055728
    #1

    При Концесия, най важния показател е "Колко години ще продължи". Едно е 35 години ,друго е 10 години, например.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.