Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От виртуалния свят в реалната политика: Инфлуенсъри в изборните листи

2 коментара
От виртуалния свят в реалната политика: Инфлуенсъри в изборните листи

Социалните медии вече не са просто комуникационен канал, а и реален генератор на политики и личности, които правят политики. Затова не е чудно, че сред кандидат-депутатите на предстоящите избори има хора, чиято популярност в социалните мрежи им отрежда влияние, което ги прави инфлуинсъри и на което се разчита да привлече повече реални гласоподаватели.

В листата на "Демократична България" в столичния 23 МИР например на 10-о място е създателката на сайта "Майко мила!" Елисавета Белобрадова, която обаче е по-известна в във Фейсбук като Letiashtata Kozzila Erato.

Тя е популярна във Фейсбук, където често използва влиянието си за различни каузи. Отделно от това статусите ѝ, които са обвързани и с актуални политически теми, достигат до хиляди нейни последователи.

Белобрадова и другата съоснователка на "Майко мила!" Красимира Хаджииванова водят и кампания за помагаме на майки на деца с увреждания да работят и да се издържат сами, която носи името "Оле мале".

Сайтът "Майко мила!" е посветен родителството и всевъзможните проблеми, трудности и забавни моменти около отглеждането на деца.

Самата Белобрадова съобщи кандидатурата си за Народното събрание в социалната мрежа:

"1990-а. Аз съм на протест. Трийсет години съм това, което съм и до момента - свободна личност с позиция и принципи, предприемач и активист за подобряване на социалната среда. От вчера съм и кандидат за народен представител. 1990-а получихме възможността да бъдем достойни и свободни. От 31 години да си народен представител означава да си човек в служба на обществото, да работиш, да четеш много, да си смел и да имаш сили. Чакат ни тежки избори, няма съмнение в това. За мен ще е чест да дам всичко от себе си. Ако пък успея да дам и всичко, което е необходимо, ще е страхотно. Следващите дни ще ви запозная с каузите, по които ще работя. Благодаря на десетките приятели от гражданския сектор, които ми помагат да стана по-компетентна".

ГЕРБ и тиктокърът Kibritq

Явно и ГЕРБ се опитват да привлекат популярни лица, но докато Белобрадова се отличава със своята ясна гражданска позиция и подкрепя социални каузи, то инфлуенсътът на ГЕРБ залага основно на това за забавлява хората и да показва всекидневието си.

Става дума за деветия в листата на ГЕРБ в Хасково - Живко Спасов. Той е член на младежката структура на ГЕРБ и общински съветник в Ивайловград. Освен това обаче Спасов е тиктокър известен с псевдонима "Kibritq", който има почти 200 хил последователи и 10 млн, харесвания на видеата си.

"Включвам се, защото смятам, че като млад човек мога да помогна с моите виждания, с Тик-ток, със социалните мрежи. Вече всичко е по-напреднало, младите хора вече гледат това", каза Спасов при регистрацията на листата.

В "ТикТок" Kibritq не е съобщил, че е кандидат за депутат. За сметка на това преди ден е съобщил, че ще прави фен-срещи именно в месеца, в който ще тече предизборната кампания.

Иначе в част от видеата си показва какво яде и колко струва храната му, реагира и на видеа с рецепти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Сериозно ли?! Инфлуенсърите са част от западния бизнес, в който те са привличани към определени марки, обекти, инициативи, за да ги популяризат на "феновете" си. В политиката това има обратен ефект. Там трябва да се използват социалните мрежи - така спечелиха Обама и Тръмп.

  2. mediaman
    #1

    От виртуалния свят в реалната политика. А от реалната политика в нашия зад*ник. Пак!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.