Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отдавна излезли от движение локомотиви от 1965 г. успешно са възстановени в депо Септември

2 коментара
Възстановеният теснопътен локомотив Сн. БДЖ

Четвърти теснопътен локомотив е основно ремонтиран в депото в Септември през последните 2 години и вече е готов за движение, съобщи БДЖ.

Локомотив 75 009 е предпоследният от произведените в Германия и доставени през 1965 г. дизелови локомотиви за междурелсие 760 мм, които са и най-мощните по рода си в света. Той е напълно възстановен след повече от 10 години излизане от експлоатация.

Ремонтът е направен от работниците в локомотивно депо Септември. В момента в депото е започнала работа по възстановяването на още един трайно спрян от движение локомотив от същата серия.

В началото на 2022 г. се очаква да бъде готов и изцяло обновеният и модернизиран локомотив 77 002, по който се работи в локомотивния завод "Експрес Сервиз" ООД, след което да започне възстановяването и на 77 009, съобщават от БДЖ.

Чрез изпълнението на ремонтната програма на БДЖ и възстановяването на теснопътни локомотиви и вагони ще бъде осигурен необходимия подвижен състав за обслужване на теснолинейката, с който да се отговори на повишеното търсене към пътуванията по атрактивната линия Септември - Добринище. През последните години тя беше развита като туристическа дестинация и наред с българските туристи, влакът се ползва и от много чужденци.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Петър Хрисимов
    #2

    Супер.В Германия за да се качиш на т.н.влакове -босненски шини или казано теснолинейка трябва да си запазиш 2 месеца преди това билет.Гарите са в стар стил персонала с дрехи от времето на кайзера атракция.Време е и у нас.

  2. асен
    #1

    Браво!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.