Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отказваме се от интермодален терминал в София и удълбочаване на Дунав

5 коментара

Комитетът за наблюдение на европрограмата “Транспорт” гласува отпадането на проектите за удълбочаване на Дунав и за изграждане на интермодален терминал в София за сметка на финансирането на софийското метро, ремонта на Централна гара и терминала в Пловдив. Това съобщиха в четвъртък от транспортното министерство. Комитетът се провежда в Правец и е бил открит от транспортния министър Ивайло Московски.

От проекта за подобряване на корабоплаването по р. Дунав в участъка при Батин – Белене се прехвърлят 110 млн. евро за строежа на метрото (отсечката до летището). По време на форума е станало ясно, че България и Румъния са подписали съвместна декларация, с която се отказват от реализацията на дунавския проект през този програмен период. Двете държави декларират, че той остава приоритет и ще продължат работа по него. Румъния продължава проучванията, които се финансират по ИСПА, а България заделя 10 млн. евро от ОП “Транспорт“ за подготовката на проекта за следващия програмен период.

 

Национална компания “Железопътна инфраструктура“ се отказва от изграждането на интермодален терминал в София през програмния период 2007 – 2013 г., за сметка на подобен проект в Пловдив.

 

За ремонтът на Централна гара са предвидени 20 млн. евро, а за интермодален терминал в Пловдив – 7.5 млн. евро. Планирано е проектите да бъдат завършени до края 2014 г.

 

“До този момент по програмата са сключени договори за безвъзмездна помощ за над 1.7 млрд. евро, което е около 87 % от бюджета на програмата”, каза министър Ивайло Московски. На бенефициентите са изплатени над 400 млн. евро, което представлява около 20 % от предвидените средства. Към днешна дата сертифицираните и изпратени в Европейската комисия искания за плащания възлизат на над 23% от бюджета на програмата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    A shte ima li udalbochavane na Cherno More?

  2. Анонимен
    #4

    Не много труден въпрос - в кой хотел в Правец се провежда заседанието на "комитета". Ясно е, че се плаща с нашите пари - на данъкоплатците. Аз се обзалагам, че във фамилията на собственика на хотела има благороден метал (не е сребро). Бележка към 3 - неправилен израз "където се РИТА ФУТБОЛ". Казва се "къде се рита топка". Може да се добавя и "С МЕН" :)

  3. Анонимен
    #3

    ГЕРБ, подобно на предшественика си БСП, може само да харчи ЧУЖДИ ПАРИ. ЗА ВСЯКАКВИ ИЗМИШЛЬОТИНИ - НАЙ-ВЕЧЕ ЗА ГРАДИНКИ И ФОНТАНЧЕТА. И разбира се за игрища, където се РИТА ФУТБОЛ. Разбира се, при това "законните" комисионни отиват там, където трябва. А реалните нужди могат и да почакат. Докато лапачите се нагушат достатъчно.

  4. Анонимен
    #2

    Поредното мъдро "интермодално" решение. Явно общинаро-мутрагените така разбират нещата. Трябваха им някой и друг милион свежи пари - набързичко построиха едно безумно RO-LA терминалче в Драгоман. Въпросното творение ще си стои години наред без никаква използваемост по предназначение, а само като паметник на гербаджийската логистична мисъл. Сега се отказват от интермодалния терминал в София, за този в Русе и дума не се обелва, дано пък се пръкне нещо такова около Пловдив. Че иначе от понятието "интермодален транспорт" за България ще трябва да се изключи железопътния такъв.

  5. Анонимен
    #1

    Ами ако утре се наложи летището да се мести к'во пра'им с метрото. Белгийците щото са бедни вместо с метро са свързали летището в Брюксел (Zaventem) с ж.п.-то. Същото са направили и във Виена. В София ж.п. линията минава на около 1 км от Терминал 1 и Терминал 2 и гr свързва с Гара "Подуене" и Централна гара, с Гара "Захарна фабрика" и ж.к. Люлин, с кв.Хладилника и т.н. Практически с цяла България.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.