Открита е нова планета в Слънчевата система

Астрономите от обсерваторията Мауна-Кеа на Хаваите откриха нова планета-джудже по време на наблюдение, съобщава вестник "Гардиън".

Небесното тяло под название "2015 RR245" се движи около Слънцето в непостоянна траектория 34 – 120 астрономически единици за период от 730 години. Радиусът на малката планета е около 350 км.

По всяка вероятност повърхността ѝ се състои от замразен азот, вода и окиси на въглерода. Температурата на повърхността, според астрономите, е минус 220 градуса по Целзий, което ѝ е позволило да запази своите съставни елементи в същия състав от времето на своето възникване.

"2015 RR245" ще бъде най-близо до Слънцето през 2096 г. За тогава са планирани подробни изследвания с цел да се разбере повече за химическия състав и свойства на джуджето.

Според Международната Астрономическа Асоциация, всичко на всичко в Слънчевата система има 8 планети. Юпитер се счита за най-голямата от тях. През 2006 г. Плутон престана да се брои за планета. Аргумент за това решение бе, че той не е господар на своята орбита.

Съществуват над 50 кандидат-планети. През януари 2016 г. американски учени обявиха, че са открили предполагаема девета планета, а през юни беше оповестено, че са наблюдавани няколко крупно мащабни небесни тела в орбитата на Нептун.

Споделяне