Открита е планета двойник на Земята

1 коментар
Планетата Земя и откритият й двойник

С помощта на телескопа "Кеплер" американски учени откриха планета, подобна на Земята, която се намира в "обитаемата зона" около звезда като Слънцето, съобщи НАСА на пресконференция.

Откритието е много важен момент в търсенето на друга "Земя", отбелязват от Американската космическа агенция.

"На 20-та годишнина от откритието, че и други слънца са домакини на планети, "Кеплер" откри планета и звезда, които много наподобяват Земята и Слънцето. Това вълнуващо откритие ни води една стъпка по-близо до откриването на Земя 2", заявиха от НАСА.

Екзопланетата Kepler-452b е 60% по-голяма от Земята. Намира се на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед. Масата и съставът ѝ все още не са известни, но предишни изследвания показват, че планети с нейния размер имат голям шанс да бъдат скалисти.

Kepler-452b е по-голяма от Земята, но нейната 385-дневна орбита е само 5% по-дълга. Планетата е и с 5% по-отдалечена от своята звезда (Kepler-452), отколкото е Земята от Слънцето си.

Kepler-452 е на 6 милиарда години. Това означава, че е с 1.5 милиарда години по-стара от нашето слънце, има същата температура, с 20% по-ярка е и с около 10% по-голяма.

"Можем да мислим за Kepler-452b като за по-стара и по-голяма братовчедка на Земята, която ни дава възможност да разберем каква участ може да очаква Земята след милиари години. Вълнуващо е като си помислите, че тази планета е прекарала 6 млрд. години в обитаемата зона на своята звезда, по-дълго от Земята. Има съществена вероятност за възникването на живот, ако на тази планета са налице всички условия да съществува живот на нея", коментираха още от НАСА.

Освен Kepler452b, телескопът "Кеплер" е открил още 12 потенциални "братовчедки" на Земята. Техният диаметър е равен на земния или е по-голям от него не повече от два пъти, при това се намират в рамките на т.нар. "обитаема зона".

Специалистите на НАСА се надяват, че откритието им ще помогне да бъде намерен истински двойник на Земята, с изучаването на който ще се заеме строящият се сега телескоп TESS, наследник на "Кеплер".

1 коментар

1. Kiril Kovatchev

Къде е сборния пункт за колонисти за планетата двойник на земята?