Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Открити са 150 нелоялни практики при големите търговци

4 коментара
Открити са 150 нелоялни практики при големите търговци

Около 150 нелоялни търговски практики при големите вериги е открила Комисията за защита на потребителите (КЗП) при извършените от нея проверки, съобщи председателят ѝ Стоил Алипиев пред БНР в неделя. По думите му е тревожна тенденцията броят на констатираните нарушения да надхвърля броя на направените проверки – при 350 проверки са установени 370 нарушения.

"Нелоялните търговски практики в такъв голям обем са силно притеснителна тенденция. Това означава, че този проблем е бил пренебрегван или толериран даже в продължение на доста време", коментира Алипиев.

По думите му това е съществен проблем, "защото допуснати в голям обем, упражнявани от търговци, които имат преобладаващ дял в един пазарен сегмент - 50-60%, са предпоставка за изкуствено завишаване на цени". "Упражнявани в такива големи размери, упражнявани от търговци, които имат този голям пазарен дял, те неминуемо завличат всички останали участници в пазара", посочи още председателят на КЗП.

Една стока струва толкова, колкото потребителят дава съгласие да я закупи. Въпросът е дали той дава съгласие в следствие на негов информиран избор или в следствие на това, че е подведен, коментира Алипиев.

Той даде примери, при които търговецът привлича хората с подвеждащи послания и промоции. Има дори случаи, при които стоката е с 20-30% по-висока цена от тази в конкурентни обекти.

Друга често срещана практика е търговецът да привлича клиенти с промоционални стоки, за които няма наличност. Тогава хората купуват всичко останало, което им е необходимо, въпреки цената.

"Срещаме практики, които подвеждат потребителя по различни начин, например промоция "Плащаш 2, получаваш 3". Има случаи, в които стоките са така подредени, че като вземеш първата или втората, на касата се оказва, че тази стока не е в промоция", изброи председателят на КЗП.

Отбеляза, че делът на големите търговски вериги на пазара на хранителни стоки е преобладаващ - със сигурност е над 50%, и тяхната поведение изкривява пазара. Според него също така трябва да се помисли за увеличаване на глобите за нарушения – вмомента максималната е 50 хил. лв.

Той заяви, че нямат сигнали за опити техни инспектори да бъдат "мотивирани" от нарушителя, така че да не съставят акт.

Алипиев очаква от 3 до 6 месеца потребителите да усетят резултатите от проверките.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #4
  2. Jack Daniels
    #3

    Само 150 ли!? Аз мислех че са поне 1150.

  3. асен
    #2

    този нещастен мошеник играе по свирката на гълъбарника.

  4. Guest787
    #1

    "...Това означава, че този проблем е бил пренебрегван или толериран даже в продължение на доста време", коментира Алипиев." Като неравноправните клаузи в договорите на мобилните оператори, удобрени от по-предишното ръководство на "Комисията за защита на производителя и търговеца"!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.