Отлага се двойното разширяване на платеното паркиране в София

Отлага се двойното разширяване на платеното паркиране в София

Близо двойното разширяване на платените места за паркиране в двете зони на София се отлага за неопределен период от време.

Докладът за новото работно време на синята и зелената зони на София, както и за разширяването на обхвата им, беше оттеглен на заседанието на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък, въпреки че бе одобрен от транспортната комисия на СОС.

Аргументът за отлагането е, че темата изисква широко обсъждане и нужда от подкрепа на районните администрации.

Отлагането на спорните промени беше поискано от Зафир Зарков (ГЕРБ-СДС), който е един от вносителите на доклада.

Оттегленият доклад предвиждаше синята зона да бъде разширена почти два пъти, както и увеличаване на работното време на двете зони.

За синя зона бе заложено да работи и в неделя, а автомобилите се таксуват през почивните дни от 8:30 до 18 часа. Сега в неделя няма синя зона.

Зелената зона, която в момента действа само през седмицата, бе заложено да се плаща и в събота от 10 до 18 часа.

Предлагаше се още и увеличаване на работното време на двете зони в делничните с два часа. Вместо да работят от 8:30 до 19:30 часа както е в момента, платеното паркиране да е от 7:30 до 20:30 часа.

Против двойното разширяване на платеното паркиране и увеличеното работно време се обявиха съветниците от БСП.

Разумът надделя и управляващите в СОС се отказаха да разширяват платените зони за паркиране, поне засега, коментира Иван Таков, заместник-председател на групата на БСП в СОС.

"Под предлог, че ще изпълнят искане на граждани от кварталите "Яворов" и "Иван Вазов" и ще въведат там 1000 места в зелена зона, от ГЕРБ и "Патриоти за София" възнамеряваха да създадат още 7000 места за синя зона", посочи Таков.

Той обясни, че когато на определено място се въведе платено паркиране, проблемът се измества на съседната улица и става още по-тежък.

"За това разширение на обхвата на платените зони - териториален и времеви, Центърът за градска мобилност щеше да вложи еднократно 250 000 лв., но за сметка на това ще прибира почти 9 милиона годишно", каза още Таков, който е заместник-председател на Комисията по финанси и бюджет в СОС.

Той изтъкна, че в доклада на вносителите не е посочено къде ще отидат тези допълнителни пари.

Споделяне

Още от България

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?