Отново колчета по "Графа" вместо сегашните "перки"

И преди ремонта трамвайните релси по ул. "Граф Игнатиев" бяха отделени с колчета. Сн. БГНЕС

Чугунени колчета най-вероятно ще сменят ограничителите, които разделят трамвайното трасе по столичната ул. "Граф Игнатиев". Такива колчета отделяха тротоарите по улицата и преди ремонта ѝ, който започна през май миналата година.

Новият вариант за ограничителите, станали известни като "перки на акула", е предложен от главния архитект на София Здравко Здравков и трябва да се обсъди и приеме от комисията по архитектура към общинския съвет, съобщи той, цитиран от БГНЕС.

"Ще търсим възможност за създаване на друг тип ограничители, които са свързани с историческото наследство на София. Прочуваме възможни решения от такъв тип чугунени боларди с височини 40 и 60 см. В момента, в който имам мостри, ще ги представя пред комисията по архитектура и да се вземе окончателно решение", обясни той.


При започването на ремонта на ул. "Граф Игнатиев" през миналата година старите ограничители-колчета бяха премахнати. Сн. БГНЕС

Здравков добави, че проектантите от студио А.Д.А. предложили вместо каменните триъгълни блокове, които сега са сложени по почти цялата улица, да се поставят кабъри от неръждаема стомана. Те обаче били доста ниски - около 5 см и този вариант бил отхвърлен от "Пътна полиция", която всъщност настоява за поставянето на ограничители около трамвайното трасе. Те не съществуваха в първоначалния проект за ремонт на "Граф Игнатиев".

В последствие се наложи да се измисли някакъв вариант за отделяне на трамвайното трасе и първоначално бяха предложени каменни по-големи триъгълни блокове, чиято форма предизвика и сравнението с перки на акули и надгробни камъни.


В последствие бяха сложени тези ограничители, оприличени на перки на акула и надгробни камъни. Сн. БГНЕС

Заради общественото недоволство от вида им, общината започна да търси друг вариант. Той беше поставените първоначално блокове да бъдат разрязани на две. По неофициална информация още тогава се обсъждало слагането на колчета, подобни на тези от преди ремонта. Било предпочетено модифициране на първоначалното решение, защото монтирането на колчетата е свързано с разбиване на настилката, а крайният резултат можело да не е достатъчно естетичен. От друга страна, триъгълните ограничители се лепят.


Малко по-късно решението за отделяне на трамвайното трасе беше променено. "Перките" бяха разрязани на две и залепени почти по цялото протежение на ул. "Граф Игнатиев". Сн. БГНЕС

След поредица от инциденти с пешеходци, спънали се в "перките", кметът Йорданка Фандъкова обяви, че те ще бъдат сменени с нещо друго. Вариантите били нещо ниско и естетично или нещо високо, но безопасно.

Очаква се премахването на вече поставените ограничители и поставянето на новите да стане до края на месеца.

Още по темата
Още от България