Отново планове за режим за движението на тежките камиони

Отново планове за режим за движението на тежките камиони

ГЕРБ подема инициативата на поне две правителства преди него – да забрани движението на тежкотоварни камиони през уикенда. Това съобщи транспортният министър Александър Цветков по време на първа копка на терминал за ро-ла превози на гара Драгоман близо до българо-сръбската граница. Съоръжението ще направи възможно въвеждането на режим за движението на ТИР-овете от Европа за Турция и обратно. Вместо да задръстват и разбиват пътищата, камионите ще се превозват на влакови композиции.

Инициативата се проваляше досега заради протестите на превозвачите, които нямаха алтернатива на движението по пътищата, освен през друга държава. Освен това у нас няма изградена инфраструктура и паркинги с добри условия и охрана за престой на ТИР-овете, които да поемат превозните средства в рестриктивните часове.

Сега бъдещият ро-ла терминал на Драгоман ще се свърже със съществуващия на гара Свиленград при турската граница, който се нуждае от лека реконструкция, за да поеме трафика на камиони от и за Турция.

Транспортното министерство подготвя пакет от мерки, за да стимулира превозвачите да се насочат към новата услуга. Например при определен брой превози по жп отсечката вместо по пътната мрежа превозвачът ще получава безплатно разрешително за извършване на превози през страната. Ще се подготвят и предложения за промени в Закона за движение по пътищата, които ще ограничат движението на камиони в пиковите часове и по най-натоварените отсечки. Инфраструктурната такса ще излиза около 15 на сто по-евтино от пътната такса, обясни още Цветков. Превозът обаче ще бъде удължен с поне 2 часа.

Ро-ла терминалът на Драгоман ще струва около 6 млн. лева. Той се финансира от бюджета на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Изпълнител е Държавно предприятие "Пътно строителство и възстановяване", което е спечелило обществена поръчка. Срокът за завършване на съоръжението е 90 дни. За същото време ще се ремонтира и терминалът на Свиленград за по-малко от 1 млн. лева. Те ще дойдат от бюджета на "Български държавни железници", които са собственици на терена.

Ро-ла превозите ще се извършват само веднъж всяка нощ и в двете посоки. Влаковите композиции ще позволяват натоварването на 18 камиона. Платформите могат да поемат и полуремаркета и контейнери.

Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?