До 2-3 дни Министерството на отбраната очаква да получи банкови гаранции от руската компания РСК "МиГ", за да продължи изпълнението на договора за ремонт на изтребителите МиГ 29 на българската армия. Това каза в сряда пред журналисти военният министър Веселин Близнаков. Според него забавянето на необходимите документи е временен проблем.
Договорът за ремонт на 16 самолета МиГ-29 на стойност 48 млн. долара бе подписан в началото на март.
Това е вторият договор за няколко години след прекратяването на първия поради неспазване на сроковете и неизпълнението му от страна на руската компания РСК “МиГ”.
Очаквам в следващите дни РСК “МиГ” да предостави банкова гаранция за добро качество и други документи, за да продължим изпълнението на договора, каза Близнаков. По думите му няма как без тези стъпки от руска страна да бъдат преведени пари по договора. В отговор на въпрос министърът не изключи възможността от разтрогване и на този договор, но добави, че това не е желателно.
Няма проблеми с доставката на бронежилетки за армията, каза още Близнаков. По думите му фирмите са подложени на строги тестове и от три фирми две са представили продукция, която не отговаря на изискванията.
Министърът допълни, че скоро ще бъде подписан договор, най-вероятно с българска фирма.
До десет дни ще бъде избрана и фирмата консултант по приватизацията на заводите Терем.
Министърът на отбраната откри в сряда Национален център за моделиране и симулация в Националния военен учебен комплекс Чаралица. Центърът е изграден за 6 вместо за 10 месеца. Стойността му е 1 милион и 600 хиляди лева. Той ще дава възможност за отреагиране чрез компютърна симулация на учения и действия в условия на кризи от военен и невоенен характер.
В сряда беше представен актуален сценарий - за справяне с евентуална ситуация на наводнение на Русе от река Дунав.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
67 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
м
Т
става дума за цена на експлоатация на самолетите, а не за пазарна цена при закупуване.С няколко думи- поддръжката на МиГ-29 е по-скъпа от тази на F-16.Това е.
Преди няколко поста.Само че общата "покупката" + "обслужване" е една и съща приблизително - това е моето твърдение (За Миг-19 и Ф-16).Друг е въпросът, че Ф-ката е по-лош самолет спрямо Миг-29.Ако е до подръжката - да купим Ф-5, Мираж Ф-1 - ще е по-евтино.
Ф-16 (който е единия от предлаганиете) се продава за около 30 мил зелени, ама поддържани, новите (като се гледа предложеното на Гърция и Чили) излизат по $60 мил.модернизация.Примерно Полша е купила за малко под цената на старо, но е платила допълнително за модернизация и ремонт.Цената на Миг-29 е около $20 мил. (по предложенията от миналата година), е ако не се гледа сделката Перу, при която май някой е прал здраво пари.
:)
Ако ще купуваме - наистина няма за какво да модернизираме - и аз това пиша:)Колкото до ресурса на двигателите при Миг-29 и Ф-16 се изчисляват по различен начин - едното е междуремонтния ресурс (за нашите Миг-ове е 400 часа, а не 250, което е било на първите), а другия (2000 часа), който е за Ф-16 и Ф-18 е "общ ресурс", който при нашите Миг-ове е 1400 часа.Просто руснаците и западняците имат различен начин на поддръжка - руснаците на 250-400-700 часа генерален ремонт, а западняците - на еди кой си …
час - смяна на "гайка номер 3".Ресурса на двигателя на Миг-29Ц за Индия примерно е 2000 часа, а междуремонтния - 7000 часа.Все пак има разлика и в машините - Миг-а е с по-мащни двигатели , от колкот Ф-16, а Ф-18 е с още по-слаби.А колкото до самите самолети - и нашите Миг-29 (дори и след модернизацията) и предлаганите Ф-16Ц нИстават за нищо, освен за "полицейски" акции, за каквито явно ни гласят.Ф/А-18Е/Ф, които ни предлагат е добър самолет, но за наземни цели,а не за изстребител.
са по-големи, само че началната цена е по-ниска спрямо Ф-16.Т.е. цената на самолета, плюс подръжката на Ф-16 и Миг-29 са подобни.За съжаление немога да намеря сайта , в който описваше всичко, включая и горивото.Колкото до ресурся - удължава се, както на Миг-овете, така и на Ф-ки.А Германия е дала Миговете по други причини - от една страна тя е имала базивите (първите) модели, а от друга да издържат изстребители на от 2 различни типа се е оказало малко скъпичко.Е, преди да ги подарят са направили …
малко учения срещу САЩски (пилоти също) Ф-16Ц и Ф/А-18, които са се оказали не толкова добри за Ф-овете.Колкото до България - ако ще можем да си позволим нови самолети както написах - Миг-овете да се зарежат, ама предложените Ф-18 идват малко скъпичко...
Напълно окомплектован по последните стандарти на НАТО F-16 със сключен договор за доставка на боекомплект и обучение на наземния и летателен състав е на цена 35-46 милиона долара.При Миг-29СМТ (последна експортна модификация)цената е с 2-5 милиона по-ниска, но преоборудването и модернизацията му е на цена между 1 и 4 милиона долара.Първите модели МиГ-29 в момента се продават на цени от около 25 милиона долара.В цената не е включен боекомплект, но може да се договориш да изкупуват обратно машините …
с изтекъл ресурс. При положение че ще закупуваме нови изтребители не виждам основание за модернизация на съществуващите за толкова голяма сума, след като няма да можем да ги препродадем и на половин цена.Освен всичко друго ресурса на двигателите на МиГ-29 все още не е удължен и е към 250 часа нальот, за разлика от двигателите ползвани от F-16 и F-18 където е към 2000, а ремонтът не е евтин.Като калкулираме всичко ще излезе че МиГ-29 е по-скъп като експлоатация от F-16, но пък F-16 слиза от производство 2008-2009 година, което означава че цената на резервните части ще се повиши и че самолета е вече стар.Според мен трябва да се потърси баланс до закупуването на нови самолети, а не да се трошат пари.Лично моето мнение е че трябва да се ремонтират 10 машини, а останалите пари да се вложат в полети, защото минималното изискване нальот в страни членки на НАТО на пилот е 200 часа, а българските летци едва правят по 20-30 на година.
alooo ruskite skrap4eta,ne se butajte vuv vis6ata liga kato stavate samo za pretopqvane.