Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отпада издаването на хартия на шест вида удостоверения за гражданите и бизнеса

0 коментара
Отпада издаването на хартия на шест вида удостоверения за гражданите и бизнеса

Шест от най-масово издаваните хартиени удостоверения вече не се изискват от гражданите и бизнеса, а данните за тях се проверяват служебно. Това съобщи правителствената информационна служба.

Справките се извършват само по електронен път чрез достъп на служителите до основните регистри, сред които Търговския, Имотния, БУЛСТАТ, Регистъра на задълженията към митническата администрация и други.

Преустановява се изискването на хартиен носител на следните удостоверения:

  • за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, издавано от Агенция "Митници";

  • за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо/юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;

  • за семейно положение, издавано от общинска администрация;

  • за семейно положение съпруг/съпруга и деца, издавано от общинска администрация;

  • за сключен граждански брак, издавано от общинска администрация – за лица, родени след 1 януари 1984 г.;

  • образец УП-8 за доход от пенсия/пенсии и добавка/добавки, издавано от Националния осигурителен институт.

Мерките са част от дългосрочния приоритет на правителството за провеждане на административна реформа чрез облекчаване на процедурите и повишаване качеството на административно обслужване за гражданите и бизнеса, е посочено в съобщението.

Тази цел се постига чрез премахване на изискването за представяне на някои от по-разпространените официални документи на хартиен носител, опростяване на режимите, регламентиран достъп до регистри, електронен документооборот и служебен обмен на информация между институциите.

В отговор на постъпили оплаквания, че административни структури в страната продължават да изискват отпаднали като необходимост удостоверения и свидетелства, вицепремиерът Томислав Дончев, който отговаря за административната реформа, инициира създаването на нарочен електронен адрес [email protected], където граждани да сигнализират за неправомерно изисквани от тях документи. Сигналите се проверяват от Главния инспекторат на Министерския съвет, се казва в съобщението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.