Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отпушва се втората фаза на интегрирания градски транспорт в София

С над 100 млн. лв. европари ще се ремонтират трамвайни трасета и ще се купят 13 нови мотриси

3 коментара
Отпушва се втората фаза на интегрирания градски транспорт в София

Реализацията на втората фаза на изграждането на интегриран градски транспорт в София с фокус върху екологичния трамваен транспорт се отпушва, след като в сряда кабинетът възложи на ръководителя на оперативната програма "Региони в растеж 2014-2020" да подпише договор със Столичната община за предоставяне на безвъзмездна европейска финансова помощ за 107 333 495 лв.

Целият проект е за 125 485 941.89 лв., останалата част от сумата ще бъде осигурена от собствени средства на Столичната община. Парите са предназначени за рехабилитация на трамвайни линии, доставка на 13 нови модерни нископодови климатизирани трамвайни мотриси, за надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време.

Проектът цели насърчаване ползването на електротранспорта, като по този начин ще допринесе за решаване на проблемите в столицата с увеличаващия се трафик през деня, нарастващите задръствания, ниската скорост на придвижване, пътнотранспортни произшествия, високи концентрации на въглероден двуокис и други вредни емисии, шум и т.н., посочват от правителствената пресслужба.

По данни от "Московска" 33 планирани за рехабилитация с отпусканите от еврофондовете пари са релсовия път и контактната мрежа по няколко трамвайни трасета. За това по ул."Граф Игнатиев" в участъка от бул."Витоша" до бул. "Евлоги Георгиев" са предвидени 1.660 млн. евро без ДДС. За реконструкцията на трасето от Съдебна палата по бул. "Македония" и бул. "Цар Борис ІІІ" до трамвайно ухо "Княжево" се планира да се инвестират 15.305 млн евро без ДДС. Рехабилитацията на маршрута по ул. "Каменоделска" от бул. "Константин Стоилов" до трамвайно ухо "Орландовци" е с прогнозна оценка от 3.240 млн. евро без ДДС.

След подписването на безвъзмездното финансиране се очаква да се обявят обществените поръчки за отделните проекти.

Столична община вече изхарчи над 90 млн. лв. в първата фаза на изграждането на интегрирания градски транспорт. По старата оперативна програма "Регионално развитие 2007-2013" бяха предоставени безвъзмездно 78.2 млн. лв. Това стана през 2011 г. и с парите бяха доставка на 50 нови нископодови климатизирани и енергийноефективни тролейбуси. Така практически бе обновен 90% от тролейбусния парк на столицата.

Реконструирано беше трамвайното трасе по бул. "България от бул. "Витоша" до последната спирка (трамвайно ухо "Борово"). Бяха доставени и монтирани по спирките 1020 електронни информационни табла, изписващи и гласово информиращи за времето, след което ще пристигнат минаващите по маршрута линии, както и температурата на въздуха. Част от тях се захранват със слънчеви панели, което е стъпка към по-чиста околна среда. Внедрена бе и интелигентна система за управление на трафика, чрез която си "общуват" оборудване, разположени на 20 от най-натоварените кръстовища в столицата, и бордовите компютри на 750 превозни средства на градския транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #3

    Да е жива и здрава Европа, че иначе ще сме си още с клатещите се и скърцащи трамваи от 70те години, които често излизаха от релсите, а зимата не можеха да вземат баира.

  2. Дядо ми Петър
    #2

    При първата фаза бяха премахнати трасетата по баира на бул. Черни връх (тр. № 9 беше заменен с метро, та мало и голямо трябва да се вре дълбоко под земята за една-две бивши трамвайни спирки), покрай семинарията (тр. № 2, който ходеше до Дървеница), както и тр. № 6 до Лозенец. Ще видим колко нови трасета ще бъдет премахнати през втората фаза от куклата и нейните разбойници.

  3. Лизи Гугуткова
    #1

    30 милиона без ДДС до Княжево-ще стане яко!До боровата гора за 10 минути!Имотите ще поскъпнат...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.