Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отварят пробно магистрала "Люлин" около Нова година

10 коментара
Отварят пробно магистрала "Люлин" около Нова година

Движението по цялата магистрала "Люлин" ще бъде пуснато пробно в края на годината, съобщи във вторник министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Проблемно остава изграждането на Тунел 3 при село Голямо Бучино, където закъснението е вече 30 дни, съобщи министърът. По график съоръжението трябва да е завършено на 18 декември. Има вероятност до края на годината мостът да е готов, така че да се отвори за движение само в едната посока, каза още Плевнелиев, но не уточни в коя посока - от или за София.

Плевнелиев допълни, че магистралата ще бъде отворена за Нова година само ако се установи, че няма никакъв риск за участниците в пътното движение.

В началото на октомври бе отворена Южната дъга на пътен възел Даскалово, а десетина дни по-късно трасето се напука. От пътната агенция определиха дефекта като технологичен и очакван.

Министър Плевнелиев отпътува за магистрала "Люлин" във вторник, за да извърши редовната ежемесечна проверка заедно с премиера Бойко Борисов.

"Проверката е форма на натиск от страна на премиера, за да се изстиска всичко от строителя", коментира Плевнелиев.

Премиерът Борисов потвърди възможността "Люлин" да отвори за движение до Нова година. Той се пошегува с изпълнителите, че им е поръчал хубаво време, за да могат да работят и да изпълнят проекта в срок. Борисов посочи, че част от магистралата само допреди няколко месеца е била планина, а сега се кара по асфалт по близо 90% от трасето. "Когато трябва да постигнем срок и качество, ние го изпълняваме. Ангажиран е и премиерът на Турция (магистралата се строи от турския консорциум "Мапа Дженгиз" – бел. ред.). Огромен обем работа сме свършили за 2-3 месеца", каза още той.

Борисов постави задача на Росен Плевнелиев да направи проверка дали работниците на фирма "Главболгарстрой”, които са подизпълнители на проекта, имат договори и дали "са им осигурени всички права".

Плевнелиев обясни, че към момента са изпълнени дейности за над 140 млн. евро, като са разплатени 113 млн. лв. "Убедени сме, че няма да изпуснем и един лев от европейското финансиране. 87% е напредъкът по строежа, а 33 % бяха постигнати за 3 години преди това", каза министърът.

На въпрос има ли възможност да се повтори търгът за Лот 4 на "Тракия", заради забавянето от страна на консорциума заради участието на "Холдинг Пътища" и преминаващата през процедура за несъстоятелност "Мостстрой", Плевнелиев заяви, че такъв вариант не съществува и не се обсъжда.

Възможността за нов конкурс бе изказана от премиера в неделя при първа копка на новата отсечка от Южната дъга на Околовръстното шосе на София. Преди това той заяви, че сдружението от девет фирми, изграждащо отсечката Ямбол – Карнобат от "Тракия" няма да получи нито една обществена поръчка, ако не спази сроковете.

Плевнелиев обясни, че пътната агенция подготвя анализ има ли нужда от промяна на технологията на строителство за отсечката Стара Загора – Нова Загора (Лот 2), заради новите норми за земетръсните зони. Това не е препроектиране, както всички се притесняват, лично аз съм наредил процедурата, каза министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 69
    #11

    не се променя технологията на строителството за Лот 2, а се препроектират големите съоръжения за да се прегодят с кофражните форми на фирма Трейс. И това си е съществена промяна по чл. 154 от ЗУТ и трябва да се издава ново разришение за строеж.Този министър като не разбира от строителство поне да не говори глупости.Препроектират и горното строене (гредите) и стълбовете по същия начин както направиха при АМ Люлин и сега треперят дали ЕК ще ги хване и ще загубят парите.Той бил наредил... хайде малко по-скромно.

  2. 96
    #10

    Кой си ти бе Мунчо, за да обвинявяш някой че лъже, излез с името си.

  3. Балканец
    #9

    Имаше един вулгарен виц.Дано не като в него.

  4. батко
    #8

    Колега не му се сърди на човека,той не знае изобщо за какво става дума.Не го ли чу на първата копка на Южната дъга как обясняваше за съоръжението, което било на" втори етаж "???????За 20 години по големи аматьори не е имало.

  5. RAN
    #7

    Министърът-експерт няколко пъти повтаря, че Мосстрой има "малък" дял в консорциума за Лот ІV.Като е експерт да обясни как, кой и кога ще построи естакадата в до с.Завой минаваща над р.Тунджа и жп линията Ямбол - Карнобат? А тя е възлова за спазване на срока - юни 2012 г.

  6. Участник
    #6

    Няма начин да не стане, въпреки свръхсложната ситуация с тунела, изискваща върхово умение от багеристите. Там копаят големите майстори Първан Петров и Георги Бързелянски. А най-големия бай Иван Тодоров, ще може да отиде в заслужена пенсия след последното загребване с "Катерпилара" си.

  7. .
    #5

    Всъщност той наистина е наредил, но и наистина лъжат, мажат и се чудят как да излязат от положението в което сами са се вкарали! И това няма да е първото и последното такова положение - като оставиш ченгета да се упражняват... все ще се стигне до "късане на заверката"

  8. 07
    #3

    всички до един -а алчни - като термити са..

  9. VVVV
    #2

    снегорините ще пробват здравината на асфалта сйъс стоманените зъби

  10. обективен
    #1

    са едно от малкото неща, които се отдават на ББ, така както на ЦЦ добре се отдава полицейската работа Така че по това отношение заслужава похвала все пак нещо полезно се върши

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.