Ответен удар: бТВ обвини Булсатком в некоректни и непазарни действия

"Изявлението на Булсатком е пореден опит за подмяна на фактите и отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител и станаха причина за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком".

Това се казва в отговор на телевизията до доставчика на телевизионни програми.

Телевизионната група и доставчикът са в търговска война, която се води основно чрез медиите. Тъй като Mediapool представи в петък миналата седмица позицията на Булсатком по спора с бТВ, в понеделник предоставя и позицията на другата страна в името на коректността, като счита, че това трябва да е последната размяна на публични удари и спорът трябва да престане да се води чрез медиите.

bTV стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора. В условия на финансова и икономическа криза и възползвайки се от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията, на гърба на зрителите с непазарни цени, продължава изпратената до Mediapool позиция.

Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение. bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху абонатите си ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му, се казва още в становището на телевизионната група.

Смятаме практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си за пагубно за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план. Цитираните от оператора проценти за закупуване на права са крайно съмнителни и неясни.

Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на клиентите си и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони, без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание.

Допълнително безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на абонатите, а в същото време сам той говори за „опити за пакетиране” от страна на bTV като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самия той прилага. Този акт отново показва опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на медиите, казват още от телевизионната група.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес