Падна и последната пречка пред тол системата

АПИ вписа първите две фирми за доставчици на декларирани данни за тола

Падна и последната пречка пред тол системата

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) съобщи, че е вписала първите две компании като доставчици на декларирани данни (GPS). Това са "Тол БГ" ЕООД и "Дак 22" ЕООД.

Те ще предоставят събраните данни за обработка на националните и европейските доставчици на услуги информация за географското позициониране на техните клиенти по републиканската пътна мрежа. От своя страна те пък ще подават данните в Националното тол управление, което да изчисли дължимите такси.

Доставчиците на декларирани данни ще продават бордовите устройства или GPS тракерите (спътниково позициониране) на крайните клиенти – транспортните фирми. Тези устройства дават информация от къде е минал камиона или автобуса.

Събраните данни ще се използват за изчисляване на дължимите тол такси от тежкотоварните автомобили. Това ще прави Националното тол управление, е посочено в съобщението на АПИ.

Доставчиците на декларирани данни

Компанията "Тол БГ" ЕООД е регистрирана през лятото на 2018 г. в Габрово с широк предмета на дейност, сред които и посредничество при събиране на пътни такси. Дружеството е собственост на Венцислав Маринов.

"Тол БГ" има сключен договор с "Интелигентни трафик системи" (ИТС) ЕАД за доставка на събраните данни от GPS тракери, казаха от компанията пред Mediapool. ИТС е първият национален доставчик на услуги за тол системата.

Компанията "Дак 22" е регистрирана в Пловдив през 2010 г. Неин собственик е Делян Костов. Предметът ѝ на дейност е разнороден – от лицензионни и складови сделки през хотелиерски и импресарски услуги, недвижими имоти до търговия на автомобили, показва справка в Търговския регистър.

Не е ясно с кой доставчик на услуга има подписан договор "Дак 22". В прессъобщението на АПИ това не е посочено. Другите лицензирани фирми като доставчици на услуга за тол системата са "Телетол" АД, "Конкорд Смарт Инфраструктура" АД и "Иком" АД, като последната е регистрирана в Пловдив.

Всичко за старта на тол системата вече е почти готово

С вписването на първите фирми за доставчици на декларирани данни на практика тол системата може да започне да работи.

Единственото, което остава е правителството да одобри обхвата на платените пътища и тарифите за ползването им. Те бяха публикувани в четвъртък за обществено обсъждане.

Тол системата за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона трябва да заработи най-късно от 1 март 2020 г.

Ако правителството одобри тарифата до края на годината, е възможно тол системата да влезе в действие от 1 януари.

Още от Бизнес

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?