Жена почина на автомагистрала “Хемус“ в неделя, след като част от осветлението в тунел „Ечемишка“ падна върху минаващ през тунела автомобил. Шофьорът на автомобила бе ранен.
Сигналът е подаден в 12 часа на тел. 112. Движението в тунела бе спряно и целият автомобилният поток по магистралата бе пренасочен за неопределено време по обходен маршрут - по път I-1 Ботевград – София.
От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обясниха, че е паднала осветителна греда в неремонтираната тръба в тунел „Ечемишка”. Първоначалните оценки сочат, че причина за падането е корозия на носещата метална конструкция на осветителната система.
В момента основно се ремонтира тръбата на тунела в посока Варна. Строителните работи започнаха в началото на септември м. г. и се очаква да продължат до пролетта. Дотогава движението трябваше да минава двупосочно през тръбата, в която е станал трагичният инцидент.
Съоръжението е с дължина 775 м и е в експлоатация от 1984 г.
От АПИ обещаваха в неделя техни експерти да извършат оглед на конструкцията на осветлението и при наличие на опасни елементи те да бъдат отстранени, за да се осигури безопасното преминаване през тунела. Не е ясно защо такъв оглед не е извършен по-рано.
Министър-председателят Огнян Герджиков разпоредил да бъдат извършени всички действия от страна на институциите от изпълнителната власт по изясняване на обстоятелствата, довели до инцидента в неремонтираната тръба на съоръжението, да бъдат предприети необходимите мерки и потърсена отговорност.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов направи оглед на мястото на инцидента в тунел "Ечемишка" заедно с инж. Дончо Атанасов - председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".
Министърът е обявил, че няма да се допусне движение през тунела, докато не се осигури пълната му безопасност. Дойдох на място да проверя ситуацията и да се убедя, че ще се вземат мерки, е казал още той и е поднесъл съболезнования на семейството на загиналата жена, цитиран от пресцентъра на министерството.
Инж. Дончо Атанасов е посочил, че тунелът не е ремонтиран, откакто е пуснат в експлоатация през 1985 г., а в момента се ремонтира в другата, дясната тръба, която е била в много по-лошо състояние.
Предстои да се назначи специална комисия със заповед на Дончо Атанасов, която да проучи какво е състоянието на авариралото съоръжени и какви мерки трябва да бъдат предприети за пълното му обезопасяване, за да се скъси максимално срокът, в който движението по трасето ще бъде спряно.
Прочети още на: http://www.bgnes.com/bylgariia/intsidenti/4487169/
Прочети още на: http://www.bgnes.com/bylgariia/intsidenti/4487169/
Прочети още на: http://www.bgnes.com/bylgariia/intsidenti/4487169/
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
20 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Приятели,всичко в държавата ни е абсолютна ,,бутафория'' На това и подобни работни места се наемат хора с никакво образование (1-3 клас) нулев ценз ест. както можете да се досетите от малцинствата , т.е. ,,хора'' които дори и да им е написано какво да направят не могат, защото просто не могат да четат, там са обаче ФАКТ. Нямам идея колко от Вас са ходили в Италия , Германия , Франция и т.н. разликата е умопорачително ОГРОМНА, но там парите за винетки са за поддръжка на пътната инфраструктура не за автомобили на управляващите.
Тиквоча и Винетката в затвора за пълен мандат - да санират килии и да мажат филии със сланина.
Крайно време е вече да има някой от асфалтната мафия в пандиза. А не само да режат лентички и да ни будалкат денонощно. Докато приятелчетата им лапат ли лапат.
Не спирам да се удивлявам на кратката памет на всички. Пичове, тоя тунел се ремонтира всяка година! Дори в момента ремонтират другия ръкав. Кажете ми, за каквато и дейност да са го затворили, не трябва ли да огледат всичко? Истината е, че КОРУПЦИЯТА взе поредната жертва. Другаде хората протестират. Българите умират тихо.
Не искам да чувам, че нямало пари! Само от далаверата КТБ са открадните 4 млрд. Няма ги. Със съдействието на същите, които твърдят, че нямало пари. Дали ще се осъзнае някога този народ!?!
Ако Лили Барбароната и Боко Тиквата го бяха САНИРАЛИ и резнали лентичката със сигурност този елемент нямаше да падне. Стиропорът държи здраво! http://picbg.net/u/337/39928/708525.jpg
Данъците и таксите на милиони българи не отиват ли в поддръжка? Хемус е топ тема поне оглед не е ли имало?