Проблемът е свързан с окачения таван на терминала, който миналата година пропадна, още преди да бъде въведен в експлоатация. Изпълнителят бе принуден да го ремонтира за своя сметка. Сега спорът е по конструкцията на вече ремонтирания окачен таван. Мнението на две ведомствени групи е, че конструкцията трябва да се промени, докато “Щрабаг” твърди, че всичко е изрядно. От Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) обаче искат допълнителна документация в подкрепа на тези уверения. Те имат нужда от техническата експертиза, за да изчислят издръжливостта на плочите на тавана и на поносимите механични натоварвания. За вторник – 19 септември, е насрочена среща за изчистване на проблема.
Ако не получим нужните документи, за да може ДНСК да изчисли конструкцията и да потвърди пуска на терминала, ще се наложи изпълнителят да ремонтира отново 5-те хил. кв. м окачен таван за своя сметка, каза Мутафчиев. Той не можа да каже колко ще струва това на австрийците.
Според Мутафчиев проблемът с ремонта на окачения таван може да реши по два начина – като се започне и приема на обекта от ДНСК се отложи, или като се одобри документация на строежа, но пред изпълнителните се постави условието да оправят тавана за два месеца. Той изрази личната си подкрепа за втория вариант, тъй като това щяло да позволи да започне изграждането на магазини и други търговски обекти на новия терминал, за да може той действително да заработи напълно в началото на следващата година.
В момента се провеждат и 72-часовите проби на системите за сигурност и за багаж на новия терминал. Те ще приключат във вторник.
Министърът напомни, че вече има искане от датско-кувейсткия консорциум, който строи новата писта на столичното летище за оскъпяване на проекта, но официално писмо за това не е идвало в Министерството на транспорта.
Мутафчиев каза още, че ще бъде напълно подменена една от рульожките край пистата, както и ще се промени част от пероните на летището.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
16 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Австрийци, англичани, израелци,турци, гърци, американци и какви ли още не, се оляха /за наша сметка/ в милата ни татковина...ама така си е, като сами се поставихме в ролята на колония с тия "чуждестранни инвеститори"!
V momenta dori i v nai-natovarenite dni ima chasove v koito izlitashtite i kacashti samoleti se broiat na prasti, za razlika ot malki, no normalni darjavi kadeto ne mojesh da prebroish na prasti dori kolko samoleta izlitat i kacat na minuta...Zabludata tche sled kato stanem chlenove na EU neshto shte se promeni v tazi nasoka e totalna. Nie sme bili, smei shte badem chlenove na razlichni mejdunarodni strukturi i organizacii, no vinagi sme izpalniavali roliata na kaputi za ostanalite chlenove...Ta …
ne vijdam problem ako novite terminali na sofiiskoto letishte ne rabotiat prez 2007-ma. A che tavana padnal, dreme im na nashte, te nali sa si gushnali rushvetchetata na vremeto, sega se skatavat kef im deputati v Sofia, kef im v Starsbourg! Te cial narod naebaha s vse pelenachetata, a samo onia Kuzov go pognaha shtoto iskal da tresne niakoi puber...
Ti si pulen idiot. Na godina tam sega ninavat po okolo 2 miliona putnitsi i skoro shte stanat 2.5 miliona....mozhe bi ti se dvizhish s karutsa i ne ti se vyarva che ima hora koito letyat sus samolet.Budi siguren: v BG ima i normalni hora, ne samo idioti kato tebe, taka che broyat na putnitsite neprekusnato shte se uvelichava.
да се наемат германци за изпълнители на проекта. Досега щяхме да сме забравили, че някога в София е имало летище с изглед на селска автогара.
Абе тази държава е полу-държава.Полу-открито, полу-законно.Полу-хора ли ви управляват?
фирма в Австрия.тя е построила повечето от магистралите там и табелки с името на филмата има на всички магистрали от Германската граница до Унгарската граница.Унас те се провалиха не само със Аерогарата ,но и с магистралата до Видин,където си спестиха от разходи по укрепване на трасето и то пропадна.познайте защо в договорите им няма такива клаузи,които биха ги съсипали в Австрия ако така се омажат. Ами някой е делнал с тях едно такова натоварване на договорите им .Кой е той? питайте Церовски и другите царски минстри .магистрала ТРАКИЯ не е единствената им далавера.
А ти Станчо къде се подвизаваш - теб кой те управлява, рафинирани западни политици ли?
Коя ли е надзорната фирма?
Всичко е под надзора на ЦРУ - то затова нищо хубаво не се получава - виж, че светът се плези на САЩ, и с право!
Пратете кмета да го асфалтира