Пак проблеми с падналия таван на летище София

Пак проблеми с падналия таван на летище София
Нов проблем около новия терминал на летище София, който бе полуоткрит в края на август, имат да решават министерствата на транспорта и на регионалното развитие и благоустройството с изпълнителя на строежа – австрийската компания “Щрабаг”. Това съобщи в понеделник пред журналисти министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

Проблемът е свързан с окачения таван на терминала, който миналата година пропадна, още преди да бъде въведен в експлоатация. Изпълнителят бе принуден да го ремонтира за своя сметка. Сега спорът е по конструкцията на вече ремонтирания окачен таван. Мнението на две ведомствени групи е, че конструкцията трябва да се промени, докато “Щрабаг” твърди, че всичко е изрядно. От Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) обаче искат допълнителна документация в подкрепа на тези уверения. Те имат нужда от техническата експертиза, за да изчислят издръжливостта на плочите на тавана и на поносимите механични натоварвания. За вторник – 19 септември, е насрочена среща за изчистване на проблема.

Ако не получим нужните документи, за да може ДНСК да изчисли конструкцията и да потвърди пуска на терминала, ще се наложи изпълнителят да ремонтира отново 5-те хил. кв. м окачен таван за своя сметка, каза Мутафчиев. Той не можа да каже колко ще струва това на австрийците.

Според Мутафчиев проблемът с ремонта на окачения таван може да реши по два начина – като се започне и приема на обекта от ДНСК се отложи, или като се одобри документация на строежа, но пред изпълнителните се постави условието да оправят тавана за два месеца. Той изрази личната си подкрепа за втория вариант, тъй като това щяло да позволи да започне изграждането на магазини и други търговски обекти на новия терминал, за да може той действително да заработи напълно в началото на следващата година.

В момента се провеждат и 72-часовите проби на системите за сигурност и за багаж на новия терминал. Те ще приключат във вторник.

Министърът напомни, че вече има искане от датско-кувейсткия консорциум, който строи новата писта на столичното летище за оскъпяване на проекта, но официално писмо за това не е идвало в Министерството на транспорта.

Мутафчиев каза още, че ще бъде напълно подменена една от рульожките край пистата, както и ще се промени част от пероните на летището.

Споделяне
Още от Бизнес