Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пак проверка на столичното парно заради високи сметки, то ги обясни със студа и хоумофиса

3 коментара
Пак проверка на столичното парно заради високи сметки, то ги обясни със студа и хоумофиса

Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) обяви в четвъртък, че ще извърши извънредна проверка на "Топлофикация София" след сигнали на потребители за значително повишени ноемврийски сметки.

Това ще е поредната такава проверка на столичното парно само няма и четири месеца след тази за скандално високите сметки през август – в момент на понижени цени на природния газ и връщане на надвзети суми. Тя обаче не откри нарушения, както и редица други подобни проверки при оплаквания на гражданите, че са им надписани сумите. Предишната такава проверка бе за сметките през март 2020 г., когато отново нямаше нарушения. Минали години обикновено оплакванията от солените суми бяха за декемврийските сметки

Самото топлофикационно дружество обясни повишението на ноемврийските сметки през 2020 г. спрямо 2019 г. с около 29 процента по-високата консумация на топлинната енергия този месец. Дружеството казва още, че този ноември средно месечната температура, по данни на НИМХ, е била 9.7 градуса, докато преди година тя е била 5.3 градуса или с 4.4 градуса по-студено.

В същото време обаче топлинната енергия в момента струва по-малко спрямо миналия отоплителен сезон. Според изчисленията на КЕВР определената от 1 юли 2020 г. годишна цена на топлофикациите е средно с 15 на сто по-ниска от миналогодишната. В София на пример цената за миналия отоплителен сезон е била 89.43 лв., а сега е 82.09 лв./МВтч.

Другите обяснения на общинското дружества са, че този ноември пуснали парното с пет дни по-рано, а потреблението било по-голямо и заради това, че учениците са учили вкъщи онлайн, а голяма част от хората работят също в домовете си – т.нар. хоумофис.

От енергийния регулатор допълниха, че ако се установят нарушения, столичната топлофикация ще бъде санкционирана.

КЕВР също така нареди на топлофикационните дружества всеки месец през отоплителния сезон да дават информация за потреблението, което традиционно е по-високо през зимата.

"В условията на пандемия топлофикационните дружества следва да търсят допълнителни възможности и да предприемат мерки за широко информиране на своите клиенти във връзка с традиционно по-високото потребление на топлинна енергия през есенно-зимния сезон, както и за съществуващите възможности за облекчаване заплащането на ползваната от тях топлинна енергия. Възникналите необичайни затруднения и проблеми, както за дружествата, така и за клиентите, изискват бързи, адекватни и гъвкави мерки, с които да се подобри комуникацията с потребителите", заявил председателят на КЕВР Иван Иванов в писмо до ръководствата на топлофикациите в страната.

Предвид изискванията към дружествата и повишената чувствителност на обществото в сегашната сложна обстановка, КЕВР препоръчва на топлофикациите да обмислят и предприемат допълнителни мерки, с които да се избегне създаване на обществено напрежение.

Ежемесечно, през отоплителния период на 2020 -2021 г., всяко топлофикационно дружество да информира по подходящ начин клиентите си (на електронната си страница, чрез информационни съобщения до медиите и по други начини и информационни канали) за размера на произведената и подадена към клиентите топлинна енергия, като предоставя кратък и ясен анализ за повишено или намалено потребление, в сравнение със същия месец на предходния отчетен период, съветват от комисията.

Такъв подход ще даде възможност на голямата част от потребителите, които са избрали месечните им начисления за топлинна енергия да се изготвят на база прогнозни данни, да контролират по-лесно потреблението си и да планират своите разходи, смятат от регулатора.

Сред препоръките е и дружествата да провеждат активна и постоянна информационна кампания относно възможностите за оптимизиране на индивидуалното потребление на топлинна енергия и за ползата от вземането на мерки за енергийна ефективност.

"Топлофикационните дружества да прилагат активен и гъвкав подход при работа с клиенти, които са изпаднали в затруднено финансово състояние. Това би могло да включва по-широкото им информиране за съществуващите възможности за разсрочване на задълженията, заплащане на равни месечни вноски и други подходящи добри практики", допълват от енергийния регулатор.

"По този начин допълнително ще се подобри работата с клиентите и ще се повиши доверието между доставчиците на услуги и потребителите", смята Иван Иванов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. перо
    #3

    Пък аз прочетох "ХОУМФОБИСА".

  2. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #2
  3. Мони Монев Тиранофоб
    #1

    Да подсетя колегите тук. Вече не могат да ви съдят чак до м.Август 2021

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.