Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пак проверки на влаковете, нови планове и програми за железниците

4 коментара

Година след като бившото ръководство на транспортното министерство извърши проверка на всичките близо 40-годишни електрички, новата власт назначи своя инспекция на вагонния парк и железния път. Това съобщиха във вторник от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Ведомството съобщи още, че новото ръководство ще изработва поредния план за действие за повишаване на безопасността на железопътния транспорт и следващата 10-годишна програма за модернизацията на железницата.

Едва ли има правителство, което да не е "изработвало" програма за железниците. Въпреки това над 60% от влаковете са на повече от 20 години, неподдържани, а инцидентите и авариите по железния път са ежедневие.

Новите проверки ще се извършат от Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" по нареждане на заместник-министъра на транспорта Камен Кичев.

Ще се изготви подробна справка за наличния парк по видове, година на производство и въвеждане в експлоатация. Данните ще установят доколко наличният подвижен жп състав отговаря на европейските стандарти за безопасност на движението. Ще се изготви и списък с железопътните участъци, които застрашават безопасността.

Преди година след пожар в електрически влак по направлението София – Пловдив транспортната администрация извади временно от експлоатация 30 електрически мотриси от сериите 32 и 33 за обстойна проверка и по някои жп маршрути бяха пуснати автобуси. Резултатите показаха, че всичко е наред и електричките се завърнаха на релсите. Все пак се взе решение машините поетапно да се извадят от употреба.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. K. M.
    #5

    Използвам случая да споделя последния си злополучен опит с БДЖ. В понеделник пътувах от Бургас за София с УБВ, който трябваше да тръгне в 15.40 от гарата в Бургас. Влакът, за изненада на изнервените пътници, бе композиран в 15.41 и тръгна в 16.05. Слава богу, повече приключения нямаше... Колкото до Бога, както ни обясни кондуктурът, само Той знаел в колко ще тръгнем и в колко ще пристигнем било в София, било в другите гари по пътя. Наслука!

  2. Блогър
    #4

    www.rail.blog.bg

  3. жоро
    #2

    Средната скорост на бдж в 21 век е 40-50км.ч.-лесно е да се изчисли. 1930г. парните машини Ловдон-Глазгоу са пътували с 200км.ч.,в момента Малев и др. влакове са по-бързи от самолетите-от център до център на града.No comment.

  4. 7
    #1

    Винаги трябва да се сещаме за един разказ от Индия.Влакът дошъл - точни навреме. Радост.Но това бил влакът от предишния ден...Хубаво е и че пристигат. И нещо за заплатите на кондукторите - по левче в джоба от тези без билет.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.