Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пак сменят ограничителите на "Графа" след масови спъвания

22 коментара
Поставянето на оказалите се опасни ограничители започна в края на миналата година. Скоро те вероятно ще бъдат сменени отново, но не е ясно с какво. Сн. Mediapool

Търси се нов вариант за обезопасяване на движението по ремонтираната столична ул. "Граф Игнатиев" след поредицата от инциденти със спънали се хора в триъгълните каменни блокове, отделящи трамвайното трасе. Когато такъв вариант бъде намерен, съществуващите т. нар. ограничители ще бъдат премахнати, стана ясно от изказване на кмета на София Йорданка Фандъкова във вторник.

Тя добави, че вариантът трамвайното трасе да не бъде отделено от пешеходното, какъвто беше първоначалният проект за ремонта на ул. "Граф Игнатиев", не се разглежда. По думите ѝ по-добре било да има някакви ограничители. Те бяха поставени след настояване на Пътна полиция.

Ден преди Фандъкова да обяви, че се търси алтернатива за оказалите се опасни блокове стана ясно, че възрастен мъж се е препънал в ограничителите на "Графа" на 7 март около 11 часа и си е наранил лицето. Продавачка от съседен магазин заяви, че това е вероятно десетият случай на спънал се в ограничителите и пострадал гражданин, който тя е видяла.

Преди това 48-годишна жена за малко не загина под минаващия трамвай, след като също се спъна в призмите. По ирония на съдбата пострадалата е била ватман и в същия ден отивала да оправи документите си, за да се пенсионира по болест.

Няколко часа след анонса на Фандъкова, че се търси по-безопасен заместител на каменните блокове, те станаха причина за още един инцидент. Пешеходец се спъна в един от тях, падна и се нарани, предаде БГНЕС.


Междувременно ремонтът продължава и с поправка на вече направеното. Сн. Mediapool

Това ще е втората промяна на външния вид на ограничителите, които станаха популярни като "перки на акули". Това определение беше дадено при поставянето на първия вид ограничители, които в последствие бяха сменени заради общественото недоволство от външния им вид и опасенията, че представляват опасност за пешеходците.

Малко преди Коледа от общината представиха и новия вариант на ограничителите - перките от акули, разрязани на половина. Тъкмо те вече са поставени почти по цялото протежение на ул. "Граф Игнатиев", чиито ремонт продължава и в момента. Много хора сравниха новите ограничители със стъргала за подметки на обувки.

Часове преди Фандъкова да обяви решението за смяна на ограничителите, от неправителствената организация "Спаси София" предложиха три варианта за решаване на проблема.

Гергин Борисов от организацията обясни, че може да се монтират т. нар. тактилни ограничители от неръждаема стомана. Варианти са и да се постави ивица настилка в различен цвят от сега съществуващата или на фабрично скосени каменни плочи, по подобие на тези, които в момента се монтират на ул. "Цар Иван Шишман", част от същия проект за реконструкция. Според организацията, всяко едно от тези решения съчетава необходимостта от ясно визуално разграничение между трамвайното трасе и тротоарите и значително подобрена пътна безопасност за пешеходците.


Сн. Mediapool

Външният вид на ограничителите е един от скандалите около ремонта на ул. "Граф Игнатиев". Той е критикуван заради качеството на работата, заради естетическите достойнства на проекта и заради промяната на проекта за трамвайното трасе в крачка, което доведе до обвинение срещу вече бившия зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев.

Ремонтът на "Графа" и прилежащите улици и площади започна в началото на май миналата година и е със срок 300 дни. Към момента той изтича през юни, след като досега беше натрупано закъснение от около 80 дни заради лошото време през зимата и през миналото лято. Това закъснение обаче няма да доведе до санкции, тъй като при лошо време сроковете за строителството спират да текат.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. A.Ivanov
    #22

    Когато има желание, има и начин всичко да стане, като хората! - https://bgnesagency.com/bulgaria/откриха-основно-реконструирания-цен/?fbclid=IwAR3M5NH_PD2HfvVK7Fuqu90f6w5m3Ne6bJreLUnUNznzomVq7Ucu5jUHDwI

  2. kali7ko
    #21

    Данчето и Бойко са големи и трябва да им целувате краката, ако не са те сте загубени!

  3. kali7ko
    #20

    Данчето за пореден път показа не само колко добър кмет е, но и колко добър човек е.... и най-важното - вслушва се в хората, макар че тези ограничители не пречеха изобщо

  4. kali7ko
    #19

    Не пречеха тези ограничители, но имаме готини управляващи, които искаха да направят добро и се съобразиха с хорското мнение. Това на оплакващите се. Ако бяха комунистите на власт, тогава никога нямаше как това да се случи

  5. kali7ko
    #18

    Имаме страхотна кметица! И пак угоди на народа, макар че народът не го заслужава... какво да ви кажа?!

  6. Bлaдo
    #17

    улицата просто си имаше.... тротоар, :-))) който чудесно разделяше трамвайното трасе от мястото за пашеходци - можеха мноооого красиво и удобно да го ремонтират и равнят.... (да! - знам, че вече е късно за всякакви нормални идеи) А тьnoтaтa в кметските обяснения за "перките" е най-висока в частта, в която "пазят коли да не се качват на тротоара" ?!?! :-)))

  7. анита хегерланд
    #16

    Кого пазят тези ограничители: гражданите или трамваите?! Ако е първото, те не трябва да бъдат ограничавани в тясното пространство по този начин. Ако предпазват трамваите, по-добре да ги отклонят по друг маршрут и без това загрозяват центъра...Все пак пешеходците не могат да преминават с подлез или надлез през трамвайната линия, те трябва да я пресичат?!

  8. Entdecken
    #15

    В момента трамвая навлиза по графа в Славейков (точно там накъдето гледа втората фотография) така че на ъгъла на сградата след светофара ако се разминават двама души единия ще бъде прегазен. Преди не беше чак толкова тесно! За да обозначат проблема са забили един жълт метален кол. Да си го бяха забили другаде преди да решат че разбират от трамвайни завои в градска среда! - Този завой трябваше така да бъде направен че там пространството да се разшири а не да се стесни още повече въпреки че сега Борисов или накоя отх сенките му ще излезе и ще обясни че този проблем е нерешим по друг герберски начин ...

  9. ирис
    #14

    Наистина,смяната на името е точно толкова важна,колкото и премахването на перките. Двете недоразумения са взаимно свързани

  10. Entdecken
    #13

    Прав е Владо - Трябва да се смени името на улицата първо а после да изместят и трамвая защото герберите нали са си червени милиционери-цървуляци не знаят какво е това и как да се оправят с него!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.