Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пак убеждаваме Румъния, че мостът Видин-Калафат е приоритетен

14 коментара
Близо четири месеца се бави проектът за Дунав мост 2 заради несъответствие между българското и румънското законодателство, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той поясни, че строителят – испанската фирма "Еф Си Си Кънстракшън" (ФСС) не е бил допускан до строителната площадка на румънска територия и в териториалните води на брега, за да направи геоложки проучвания, защото според местното законодателство се искало фирмата да представи готов проект. Четири месеца се въртяхме в този омагьосан кръг, но фирмата ФСС вече е получила временен достъп румънската строителна площадка, поясни Мутафчиев пред парламента.

Три месеца закъсняват и отчуждителните процедури по втората част от проекта – изграждането на прилежащата към моста инфраструктура на българска територия. В землището на град Видин са отчуждени общо 292 имоти на стойност 679 хил.лв. Остават неуредени плащанията по още 25 имота с обща площ от около 102 дка и на стойност 210 хил.лв, поясни транспортният министър. "Мисля, че сте добре запознати с проблемите по отчуждаването на тези имоти и причините довели до отлагане приключването на отчуждителните процедури", коментира Петър Мутафчиев от парламентарната трибуна.

ФСС е предвидила да вкара нови технологични решения, които да позволят България да се вмести в обявените предварително графици за завършване на строителството, което за моста е до края на април 2010 г., а за прилежащата инфраструктура – краят на 2009 г., каза Петър Мутафчиев. Той обаче не уточни дали тези решения ще оскъпят стойността на проекта. Испанците спечелиха договора за строителството на мостовото съоръжение с оферта от 100 млн. евро, а договорът за инфраструктурата е за 62.2 млн.евро.

Има риск, ако се забавим дори и с три месеца, да се наложи отново правителството и парламентът да удължават сроковете за действие на финансовите договори. Пари за строителството на втория мост над реката дават Европейската инвестиционна банка - 70 млн.евро и още 70 млн.евро от програма ИСПА.

В отговор на съпартиеца си от Видин Михаил Миков, Мутафчиев съобщи, че заедно с транспортния министър на Румъния ще излязат с декларация, че мостът между Видин и Калафат е приоритет за двете страни. Мутафчиев не каза защо е нужна тази декларация, но се разбра, че неин адресат е Румъния, която още самото начало създаваше обструкции точно за този мост. Ще декларираме, че "независимо от политиката за развитие на няколко мостови връзки по реката между двете страни - защото говорим за няколко проекта - мостът между Видин и Калафат е приоритетен", уточни Петър Мутафчиев.

Миналата година се появиха множество информации за инвеститори, готови да финансират строителството на още два моста - между Оряхово и Бекет и Силистра – Кълъраш. Планът за Оряхово – Бекет е само за шосейна връзка.

В стратегията на румънското правителство се говори за 7 моста над Дунав. Освен единствения съществуващ при Гюргево и планирания при Калафат, румънците планират мостове и при Кълъраш, Браила, Галац, Гарац, Турну Мъгуреле и Бекет.

Няколко български правителства положиха сериозни усилия да убедят правителствата в северната ни съседка да се реализира проектът Видин - Калафат, който да е част от европейския транспортен коридор 4.

Българо-румънската декларация за Дунав мост 2 ще бъде готова до края на месеца. Зам.-министърът на транспорта Весела Господинова уточнява с представители на румънското ведомство въпросите около предстоящата среща, която ще се проведе на 31 януари във Варна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. гражданин
    #15

    Тези абсолютни некадърници се чудят как да се оправдаят за това, че проектите им не вървят. В МТ цари абсолютно бездействие и пълно успиване - никой нищо не иска да прави, камо ли да търси кусури и да решава проблеми. Мързеланата Господинова просто си прибира парите, селския тъпанар Мутафчиев се кълчи пред камери а надолу се вихри безметежно спокойствие и безхаберие.

  2. PUTIN, GO HOME!!!
    #13

    PETICIA: http://www.bgpetition.com/ne-putin-goce/index.html http://www.vsekiden.com/?p=20748http://mediapool.bg/show/?storyid=135302Dogovorite, koito Putin se kani da podpishe, shte postaviat Balgaria v ogromna energiina, politicheska i ikonomicheska zavisimost ot Rusia i ot deistviata na edin diktator, izcapal racete si s kravta na politicheskite si oponenti.Neka da PREPRATIM tazi podpiska na vsichki svoi priateli, rodnini i poznati... Neka da se vkluchim masovo v protestite, koito nepravitelstveni

  3. Космополит
    #12

    Доколкото ви спомням декларации, че мостът е приоритетен има от поне 7-8 години. Мостът стана част от 4-ти коридор на ЕС, финансиране беше осигурено още преди 6-7 год., но и това не помага. Още си играем на проучвания и отчуждавания. Картината е смешна и жалка. Тя говори за абсолютната неспособност да се осъществи вече готов проект, от такъв тип, какъвто в развитите държави са се строили преди 100 - 150 години. Питането ми е какво ще стане ако Косово обяви независимост и Сърбия реши да "накаже" съседите си, които са на позиция, различна от руската.

  4. Ти
    #11

    Go Abu Garib!

  5. Мост
    #10

    За наказанието от страна на Сърбия е почти 100 % сигурно.Дано този мост стане по бързо та по неги и през Унгария на Запад по лесно.Няма да се плащат високите такси на сърбите за магистралата и най -лошото е тяхното отношение.

  6. Putkin
    #9

    idi nahiu bliad=

  7. Дядо
    #8

    Аз пък мисля, че сърбите, като по-интелигентни (поне от нас) биха могли да потушат донякъде национализма в себе си и да започнат да се поевропейчват. А след това, правейки мили очи на ЕС - да се отворят повече за европейците. И тогава потокът на автотранспорта ще минава през Белград. И ще заобикаля мамалигарите. Те, от желание всички и всичко да прекарат през Букурещ, ще изпуснат тази добра възможност за допълнителен коридор през западмната си част. И ще си останем с фериботите.

  8. Гого
    #7

    Руското лоби в наште управляващи кръгове непреко подпомагат своите верни съюзници и проводници на техното влияние на Балканите сърбите. Нищо чудно част от високи такси за преминаване по магистралата през Сърбия да отиват в нечий корумпиран джеб на наш политик. Такива високи такси ги няма никъде по Европа, тъй че има мноооого пари за подкупи. Всяка година забавяне на моста носи на някого приходи! Това значи, че има още дълго да чакаме за Дунав мост 2.

  9. Иван Н. Миладинов
    #6

    Не разбрахте ли тъпи политици, че малката антанта от 1914г. все аще съществува.Във високите сръбски такси има заделен дял за мамалигарите.Сърбия и Ромъния трябва да знаят,че рано или късно България пак ще бъде съсед с Унгария и тогава не един ,а 20 моста ще има между България и Унгария. Не е нормално 1000 години да сме съседи с унгарците, а някакви си има няма 100 г. да създават напрежение на балканите заради ромънци и сърби.Въпроса за моста да се повдигне ултимативно пред съвета на Европа.Англия

  10. A.V.
    #5

    Иване, абсолютно си прав!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.