Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пакетът "Мобилност" мина безпроблемно през Съвета на ЕС

0 коментара
Пакетът "Мобилност" мина безпроблемно през Съвета на ЕС

Съветът на ЕС даде зелена светлина на реформата в сектора на автомобилните превози в ЕС, известна като пакета "Мобилност". Новото законодателство се оспорва от девет страни членки, включително България. Техният основен аргумент е, че пакетът противоречи на свободното движение на хора и стоки в ЕС, както и че блокира конкуренцията в транспортния сектор.

Съветът на ЕС съобщава, че новите правила целят подобряване на условията на труд за шофьорите на камиони, създава и по-справедливи правила за командироване и достъп до пазара на превози. Повечето държави от Централна и Източна Европа обаче виждат като основна цел на пакета "Мобилност" елиминиране на конкуренцията.

Страните от Западна Европа казват, че целта е създаване на ясни правила в сектора и защита правото на достоен труд за шофьорите.

Пакетът се състои от два регламента, които регулират достъпа до пазара на автомобилни превози в ЕС и професията на автомобилния превозвач. Има нова наредба за максималното работно време и минималното време за почивка на водачите. Към пакета е приложена и директива за командироването на шофьорите.

Какво предстои?

След гласуването на Съвета на ЕС предстои пакетът "Мобилност" да бъде гласуван на второ четене от Европейския парламент, преди да бъдат публикуван в Официалния вестник на ЕС. Двата регламента ще влязат в сила 20 дни след обнародването им. Има специални крайни срокове за монтиране на тахографите на камионите.

Държавите, които са гласували против пакета в Съвета на ЕС, са България, Кипър, Естония, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Полша и Румъния. Преди два месеца те излязоха с декларация против новото законодателство. Франция, Германия, Австрия и Нидерландия обаче твърдо подкрепят реформите.

Пакетът въвежда задължителното връщането на всеки осем седмици на камионите в държавата по произход. Шофьорите нямат право да почиват дълго време в кабината на камионите и ще трябва да се плаща за хотел. Ако почивката е извън дома, настаняването трябва да бъде платено от компанията.

Компаниите ще трябва да организират разписанията си така, че техните шофьори да се прибират в страната си поне веднъж на четири седмици.

Заплаха със съд

България вече заплаши, че ще оспорва част от клаузите в пакета пред Съда на ЕС с аргумента, че те нарушават принципа за свободното движение на хора и стоки в съюза. Страната се противопоставя главно на връщането на шофьорите и празните камиони в страните им на произход. Според българските власти това противоречи на целите и на Зелената сделка.

Страните от Източна Европа могат да разчитат на подкрепа на еврокомисаря по транспорта Адина-Йоана Вълян (Румъния), която разпореди да се направи оценка за въздействието върху околната среда от връщането на празните камиони.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.