Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пакетът "Мобилност" влиза в Европейския съд

0 коментара
Пакетът "Мобилност" влиза в Европейския съд

Литовското правителство обяви днес, че ще поиска Европейският съд да не позволи да влязат в сила някои от предложените нови правила за товарните превози в ЕС с аргумента, че те дискриминират шофьорите, съобщи Ройтерс.

Литва възразява срещу правилата, принуждаващи камионите да се връщат в страните си на осем седмици и ограничаващи дейността им в други страни членки на ЕС.

Страните срещу новия пакет "Мобилност"

Така наречената група на единомислещи държави - България, Латвия, Литва, Унгария, Полша и Румъния водиха дълга борба в европейските институции срещу приемането на определени текстове от пакета "Моблиност" за товарните превози и командироването на шофьорите.

В началото на годината към тях се присъединиха Кипър, Малта и Естония.

Аргументите им са, че новите правила биха могли да парализират бизнеса, който вече е нарушен от граничния контрол в ЕС, предизвикан от пандемията. Освен това се нарушава правото на свободно движение и няма да бъдат изпълнени политиките по т.нар. "Зелен пакт" за по-малко вредни емисии.

През февруари 2020 г. министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че българската страна има готовност да депозира искова молба в Съда на ЕС в Люксембург срещу приетите промени, за което има подкрепата и на други страни, от групата на единомислещите. До момента обаче българските власти не са съобщавали дали са предприели такъв ход.

Новите правила

В първите дни на юли 2020 г. Европейският парламент прие окончателно на второ четене без изменения законопроекта за нови правила за международните пътни превози в ЕС. Отхвърлени бяха всички внесени предложения за промени.

Според тях шофьорите на камиони трябва да се връщат у дома на всеки три или четири седмици. Въвежда се забрана водачите да ползват редовната си седмична почивка в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, настаняването трябва да бъде в мотел за сметка на работодателя.

Въвежда се "срок на прекъсване" от четири дни между извършването каботаж в една и съща държава със същото превозно средство.

На всеки осем седмици превозните средства ще трябва да се връщат в страната, където е данъчно задължен техният собственик.

Българската позиция

Българската страна ще продължи да настоява Европейската комисия да представи срочно оценка на въздействие за последиците от връщането на камиона на всеки 8 седмици, както и прилагане на част от правилата на сухопътната част на комбинирания транспорт.

Практическата недалновидност и неприложимост на част от разпоредбите, техният непропорционален и дискриминационен характер, както и настоящата пандемична ситуация с Covid-19 не бяха отчетени като съществени елементи в този преговорен процес, се казва в позиция на министерството на транспорта от 9 юли.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.