Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Панели падат от Северната скоростна тангента на София

Трета година живеещи около магистралата са без пряка връзка с нея

9 коментара
Панели падат от Северната скоростна тангента на София

Паднали панели и пропадания има на Северната скоростна тангента на София, която беше пусната в експлоатация преди три години. За това сигнализираха зрители на бТВ.

Сигналът до телевизията е изпратен от Борис Бонев. Той обясни, че при преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че голяма част от панелите, които са под мостовата конструкция са напукани и част от тях са паднали.

Няма пропадане на Северната скоростна тангента и никаква опасност за моста над река Искър. Извършен е оглед на съоръжението и шофьорите трябва да карат спокойно, се казва в съобщение на агенция "Пътна инфраструктура".

Фаталният 13-ти километър

Този мост се намира на 13-ия километър на скоростната тангента. Магистралната отсечка от 17 километра беше изградена експресно срещу 180 млн. лв. от еврофондовете през миналия програмен период.

"Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването ѝ, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин", каза Борис Бонев пред бТВ.

Новият член на директорския брод на пътната агенция Иван Досев обясни, че кофражните панели не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона. Това не се е случило след пускането на обекта в експлоатация, смята инж. Досев.

"Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала. Това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване", каза Иван Досев.

Снимка: бТВ
"За подобряване на кофражните панели под моста на фирмата-изпълнител на обекта е разпоредено да предприеме всичко необходимо. Те изпълняват функцията на оставащ кофраж, не са част от носещата конструкция на съоръжението и нямат никакво предназначение за неговата устойчивост. Всички дейности ще бъдат изпълнени за сметка на строителя", се казва още в официалното съобщение на АПИ.

Магистралата, която откъсна столични квартали от града

Северната скоростна тангента на София с дължина от близо 17 км беше построена ударно за около година. Магистралната отсечка, която извежда тежкия трафик от града, беше открита на 28 април 2016 г. от премиера Бойко Борисов и тогавашния регионален министър Лиляна Павлова.

Малко след откриването на обекта жителите на северните квартали - "Илиянци", "Бенковски", "Требич" и Нови Искър, в които живеят над 22 хил. души, протестираха на "Московска" 33, защото се оказаха откъснати от София след премахването на старите пътища, но нови не бяха изградени.

Например жителите на квартал "Бенковски" се намират на около 50 метра от Северната скоростна тангента, но за да се качат на магистралата трябва да използват два обходни маршрута с дължина от 10 км и 7 км.

Тогава правителството на Бойко Борисов отдели 1.5 млн. лв. от бюджета през 2016 г. за изграждане на пътя до готовата детелина.

Снимка: бТВ

Три години по-късно не всички връзки на кварталите със скоростния път са направени. От Столичната община обясниха за Mediapool, че получените 1.5 млн. лева от държавния бюджет са били за изграждането на локални платна на Северната скоростна тангента, които да осигуряват връзка с бул. "Рожен" и с кв. "Требич". Проектът, който се изпълняваше от сдружение "Северна скоростна тангента 2016", в което влизат "Актив Билдинг Инк" и "Проджект планинг енд мениджмънт", вече е изпълнен.

За всички останали връзки Столичната община изработва регулационни планове и работи за придобиването на частни терени, добавиха от местната администрация. За връзката на Северната скоростна тангента към кв. "Бенковски" предстои отчуждаването на 20 имота. Успоредно с това върви регулация за изграждане на трасето към бул. "Илиянци".

От миналата година се правят отчуждавания на имоти за изграждането на бул. "Източна тангента", който трябва да прави връзка с бул. "Владимир Вазов" до бул. "Ботевградско шосе". "Процедурите по отчуждаване завършват и в момента тече процедура за избор на изпълнител", добавиха от общината.

Търгът за източната тангента беше обявен миналата година, но все още не се се стигнало до отваряне на ценовите оферти за изграждането на отсечка от 1.5 км. Прогнозната стойност за проекта е 9 млн. лв. без ДДС. От местната администрация припомниха, че за това трасе в бюджета за тази година са предвидени 2 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ген. Иван Колев
    #9

    Не мога да разбера какво толкова чудно има в това! Ами северната скоростна тангента е вече на 3 години! И още не е била ремонтирана. Е? Какво чудно има, че падали панелите? Тя тангентата като не е паднала пак добре. Ама сте и мрънкала! Вместо гордо да отбележите факта, че гениалната българска инженерна мисъл е проектирала, а българите, прусаците на Балканите, майсторски и професионално са построили скоростна тангента. Хайде, ако "скоростна тангента" не е съвсем вярно, то поне е вярно, че е северна. А и със сигурност са направили икономии. На европейски средства... Абе, всичко си е в реда на нещата, ама нали трябва да мрънкаме...

  2. Авакум Захов
    #8

    Панелите падат, ремонтът на "Графа" е като виц, но искаме да строим АЕЦ Белене и суперкомпютър. В този ред на мисли един тематичен виц.Попитали Радио Ереван:- Защо Елън Мъск дава повече пари за програмата за космически туристи, отколкото за производство на електромобили?Радиото отговорило:- Чул е, че Джи пи ще строят АЕЦ Белене, и се подготвя за евакуацията.

  3. Авакум Захов
    #7

    Хах, проджект нещо си, които започнаха като агенция за подбор на персонал, после като консултанти по проекти, а сега и като проектанти. Голяма изненада е, че само три квартала нямат връзка с този път. Питайте как се справиха с техническата помощ за водния цикъл на Земен навремето. Не, че воден цикъл и Земен стоят добре в едно и също изречение.

  4. Така строи честния частник! След спечелен търг, конкурс или обществена поръчка! И запомнете-държавното е льошо! Защото при него н€ма порции за Пеевски, Доган, Сорос и подобни

  5. Отговор на коментар #3

    какъв срам бе, това е най-голямата гордост на демокрацията за последните 30 години! След нарязването на 1-4 реактор, ракетите Скъд и подаряването водите на Места на гърция!

  6. Видими резултати!

  7. brambar
    #3

    Срамота

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.