Парите за туристическа реклама ще са с 1/3 повече догодина

Николина Ангелкова

Предвидените в държавния бюджет за 2017 г. пари за туристическа реклама на България са увеличени с 30 процента и ще достигнат близо 11 милиона лева. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред БНР в петък.

По думите ѝ сегашните рекордни резултати в отрасъла се дължат на това, че той е изведен като национален приоритет. Ангелкова повтори, че основна цел на Министерството на туризма е да разходва средствата за реклама максимално ефективно. "Мисля, че резултатите се виждат – с пъти по-малко средства, ние успяхме да сме конкурентни по отчетените ръстове“, каза тя.

Вече са започнали срещите с бранша за подготовката на Лято‘2017, допълниха от ведомството. "Това е нещо нормално за бизнеса – преговорите между хотелиерите и туроператорите започват обикновено още през октомври. Но в миналите години държавата се е включвала на един много по-късен етап, когато всичко е договорено и разпределено. Ние искаме да обърнем този подход и да участваме в процеса от началото до края, като се опитваме по всякакъв начин да подкрепим българския бизнес“, допълни Николина Ангелкова. По думите ѝ вече са проведени и срещи с големите туроператори като "Туи“ и "Томас Кук“, които прогнозират 30% ръст по техните програми за следващия летен сезон.

В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания, но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, отбеляза Николина Ангелкова. Тя потвърди предварителните прогнози за 4.5 – 5% ръст за целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.

Споделяне
Още от Бизнес