Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Парите за туристическия портал стигнаха рекордните 6 млн. лв.

Поне 2% ръст на туристите през тази година, залага ресорното министерство

1 коментар
Николина Ангелкова, сн. БГНЕС

Националният туристически портал ще се трансформира с гид и съветник за организиране на пътувания в България като превръщането му в "трипадвайзър" (съветник за пътешествия) ще струва 610 хил. лв. Това е заложеният бюджет, като не е задължително да бъде похарчена цялата сума, съобщи министър Николина Ангелкова пред журналисти във вторник.

Целта е сайтът, за който бяха похарчени около 5 млн. лв. европейски пари за направата и рекламата му, да се превърне в практическо ръководство за туристите с информация за атракции, фестивали, културни прояви, места за настаняване, обясни Ангелкова.

Националният туристически портал беше създаден с държавни средства преди години. По времето на първото правителство на ГЕРБ той беше "надграден" с близо 2 млн. лв. със средства по оперативна програма "Регионално развитие". Високата цена беше оправдана с мултимедийния каталог за представянето на 400 обекта и маршрута на девет езика http://bulgariatravel.org/. Отделно за рекламата на сайта бяха похарчени още 3 млн. лв.

Няма яснота каква е ефективността на националния портал в привличането на туристи, но по думите на министър Ангелкова в сегашния си вид той не върши работа.

За реклама на туризма 5.5 млн. лв. за 2015 г.

Общият бюджет за реклама на туризма за тази година е 5.5 млн. лв., съобщи министър Ангелкова.

Най-много средства са планирани за участия в национални туристически изложения в Берлин, Лондон, Москва и Киев (1.7 млн. лв.) и за щандове в чужбина (1.85 млн. лв.). За медийни събития и пиар турове са предвидени 310 хил. лв.

Отделно със средства по ОПРР продължава целевата реклама по международните телевизионни канали.

Ще продължи и рекламата за представянето на страната ни чрез световно известни личности, които са привлечени за каузата, каза Ангелкова, без да посочи кои са новите лица. Наскоро ски легендата Марк Жирардели се ангажира да е посланик на зимния ни туризъм по света.

Три месеца ще тече и целенасочена туристическа реклама по време на изложбата на тракийско злато в Лувъра в Париж. Туристическа реклама ще има и на изложенията за храни и напитки, като за това е подписано споразумение с Министерството на земеделието, каза Ангелкова.

Трудно лято 2015 г.

Лято 2015 ще бъде трудно за туристическия бранш, посочи министър Ангелкова. Причината е спадът на руските и украински туристи. Целта е той да се компенсира с туристи от Полша, Великобритания и Германия.

От януари до ноември 2014 г. близо 7 милиона туристи са посетили страната ни, сочат данните на НСИ. Целта е през тази година да има ръст от поне 2%, каза министърът на туризма.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #1

    Това са пари хвърлени на вятъра. Никакви редовни туристи няма да се пръкнат от нищото за държава, в която собствените й граждани не искат да си изкарват отпуската.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.