Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Парниковите квоти за самолетите ще са според емисиите им от 2004-2006 г.

0 коментара
Парниковите квоти за самолетите ще са според емисиите им от 2004-2006 г.

От 2012 г. авиопревозвачите, които излитат и кацат от летищата в Европейския съюз, ще плащат за парникови квоти, които ще има бъдат определени на базата на замърсяването от техните самолети в периода 2004-2006 г. Това реши Европейският парламент във вторник като прие на второ четене компромисно предложение за включването на въздушния транспорт към европейската схема за търговия с квоти за емисии на парникови газове.

В търговията задължително ще бъдат включени и трансконтиненталните полети,което бе определено като революционно от докладчика по въпроса Петер Лийзе (ЕНП-ЕД, Германия), защото "повечето емисии идват от полети от трети страни, а не от европейски такива". Той допълни, че Европейският парламент "иска международно споразумение ... и ние ще го постигнем, когато Маккейн или Обама са в Белия дом ... някой, който взема на сериозно климатичните промени".

Сключването на двустранни споразумения може да бъде първата крачка в прилагането на новите мерки за намаляване на климатичните промени. Механизмът за авиокомпаниите предвижда 85% от квотите за емисии да бъдат разпределени безплатно, докато 15% ще бъдат продадени чрез търг.

Целите за намаляване на емисиите ще бъдат изчислени на база средните годишни емисии на авиационните компании за периода 2004–2006 г. По време на първия период (2012 г.) емисиите от авиацията трябва да бъдат намалени с 3%, докато по време на втория период (от 2013 г.) целта е да се постигне намаляване с 5%. Тези стойности могат да бъдат преизчислени на по-късен етап в рамките на общо преразглеждане на схемата за търговия с квоти.

Полетите с научноизследователска цел ще бъдат изключени от схемата. В нея не участват и малките авиационни компании (с по-малко от 243 полета за три последователни четиримесечни периода), също както и авиационните компании, произвеждащи малки емисии парникови газове (по-малко от 10 000 тона емисии за една година).

Приходите от търговете за квоти ще бъдат използвани за финансиране на научни изследвания за екологично чист въздушен транспорт, за мерки срещу обезлесяването в развиващите се страни, както и за видове транспорт (железници и автобуси), които произвеждат малки емисии парникови газове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.