Парното в Перник трябва да обезщети 5500 клиента заради влошено топлоподаване

Парното в Перник трябва да обезщети 5500 клиента заради влошено топлоподаване

Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) задължи свързваната с енергийния бизнесмен Христо Ковачки "Топлофикация – Перник" да обезщети около 5500 клиенти заради това, че през декември 2020 г. и януари 2021 г. за повече от 48 часа те са били със спряно парно или влошено топлоподаване. Така дружеството е нарушило нормативно определените показатели за качеството на услугата и трябва да изчисли сега с колко да намали сметките на потребителите, заради проблемите с парното, реши КЕВР на свое заседание в четвъртък.

Регулаторът се е сезирал след медийни публикации и постъпил сигнал на кмета на община Перник за влошено качество на топлоподаването. Проверката установила, че топлофикацията не е спазвала температурните графици и затова сега трябва да върне част от платените суми за декември и януари от потърпевшите клиенти. Това ще стане с прихващане от следващата им сметка.

Неустойката трябва да бъде изчислена на база недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия, за времето над 48 часа с влошени показатели. Количеството на недоставената топлинна енергия да се изчисли въз основа на реалното потребление в съответната абонатна станция за месец с аналогични метеорологични условия и режим на топлоподаване, дава указания КЕВР. Разпределението на недоставената в съответната абонатна станция топлинна енергия за отделните имоти да е съгласно Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия в сгради - етажна собственост, допълва се в решението на комисията.

Седмица след като стойността на обезщетението бъде отразена във фактурите на потребителите "Топлофикация - Перник"" АД трябва да предостави на КЕВР информация и доказателства за приложения подход и приспаднатите суми.

Споделяне

Още от България

Подкрепяте ли антиинфлационните мерки на правителството?