Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Партиите пестят средства. Най-скъпа е рекламата на ГЕРБ-СДС и "Възраждане"

32 коментара
Сн. БГНЕС
"Имайки предвид социологическите изследвания, които не дават голяма преднина на нито една от партиите и не показват, че ще има и по-висока избирателна активност, кара политическите субекти да пестят средства за реклама, още повече че се задават и местни избори в края на годината", коментира пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда.
 
Анализ на института показва, че за 20 дни от предизборната кампания са похарчени общо 1.3 млн. лв. без ДДС.
 
В тази кампания посланията не са толкова разпространявани през традиционните медии, партиите и коалициите се обръщат все повече към социалните, добави тя. 
 
"Няма интерес сякаш към рекламата в медиите към този момент. Вероятно навлизането на социалните медии и видеоклиповете и кратки видеа, които се излъчват там, се използват като реклама от страна на участниците".
 
По думите ѝ към момента е най-скъпа рекламата на ГЕРБ-СДС и "Възраждане".
 
"Те са разходвали малко над 250 хил. лв. за кампаниите в 40-те медии, които следим. Това не са огромни средства в сравнение с предишни кампании". 
 
Няма интерес към двете големи частни телевизии, отчете още Лазарова. По думите ѝ за първи път от 2014 г. насам те заемат задни места. 
 
Лазарова посочи пред БНР, че само партия "Възраждане" е била подписала договор с Нова телевизия и то за по-малко от 10 хил. лв.
 
"Евроком" за пореден път представлява голям интерес.
 
Ива Лазарова каза, че продължава практиката с безвъзмездните договори. Това може да е още една форма, която да е предпоставка да не се плаща за реклама, смята тя и добави, че не е ясно за какво са тези безвъзмездни договори.
 
По думите ѝ участниците в изборите се възползват от безплатните форми. 
 
Малко над 500 хил. лв. са средствата за медийни пакети, каза Лазарова.
 
По думите ѝ тази държавни средства за реклама се разходват. Не става ясно обаче договорите, подписани с медиите, дали са платени от медийни пакети, отбеляза тя.
 
"Продължава резистентността на ЦИК да направи публичен регистър за разходването на тези средства. Информация може да се получи от стенограмите, но това става със закъснение". 
 
По думите ѝ по-малките партии, които предимно използват медийните си пакети, харесват телевизия "Евроком", "Възраждане" също. От ГЕРБ традиционно разпределят средствата си по-равномерно - както към "24 часа" и "Труд", така и към различни телевизии и интернет платформи. 
 
Според нея предизвикателствата са в организрането на работата на изборната администрация.
 
"Очаква се тази седмица да започнат обученията на секционните избирателни комисии. Администрацията е лицето на изборния процес и от нйната адекватна работа ще зависи доверието ни към него".

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

32 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #32

    май достa станаха нещата, по които гЭрб и въZраждаНЭ си заприличват..... ;-)))

  2. Коментарът е изтрит в 19:36 на 28 март 2023 от автора.
    #31
  3. Bлaдo
    #30

    на общите герб-о-рускит троляци им е тревожно :-)))), щото многото пари за гЭрб и въZраждане, пренасочени за изборите, означават, че може да секне бюджетът за троляците по форумите... ;-))))

  4. Dora Apostolova
    #29
    Отговор на коментар #24

    Едната с пари откраднати от българския народ, другата с пари откраднати от руския народ.

  5. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #28
  6. Коментарът е изтрит в 17:52 на 27 март 2023 от автора.
    #27
  7. F16
    #26

    става с гражданска позиция, избор, работа с много пот на челото, иначе няма как да се разбие корупицонната шарлатания. България все на дъното, а Румъния вече много напред. все някои друг да муъ свърши работата, на това племе.

  8. Bлaдo
    #25

    дори и руските пари за кОпЭйкин са .... грешни български пари, с които бОко 12 години подгь3ваше на путин... (и с кученце, и с цалуване на ръка, и с верноподаническо просене на прошка, и с 8 млрд народна пара, и ... ...)

  9. Jack Daniels
    #24

    Най-скъпа рекламата на ГЕРБ-СДС и "Възраждане" Първата платена от "Млечният път" на Боко а втората от РаZZия

  10. F16
    #23

    хората търсещи промяната трябва да направят избор, информиран и осъзнат избор. На първо време хората трябва да надмогнат шарлатанията, променят политическите си нагласи, и се организират в процеси разрушаващи платформата на шаралатните, докато се насочи вот и формира по-солиден блок , които надделява над корупционерите и се роди парламентарно мнозинство.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.