Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първа жертва на “разваления“ телефон 112

23 коментара
Първа жертва на “разваления“ телефон 112

Жена загина при пътнотранспортно произшествие, след като повиканата линейка не успя да стигне навреме при нея заради погрешно препредаване на сигнала. В регионалния координационен център на телефон 112 в Благоевград е започнало разследване по въпроса, съобщи БГНЕС.

От началото на месеца всички спешни повиквания – към Бърза помощ, полиция и пожарна се пренасочват към телефон 112, независимо дали човек звъни на 150, 166 или другаде.

На 22 октомври при катастрофа край Разлог загина 28-годишната Марияна Маврова. Пътнотранспортното произшествие станало, след като мерцедесът, управляван от Маврова, излетял от пътя ѝ се преобърнал. При пристигането на линейката тя била вече мъртва.

Маврова се прибирала към Разлог, след като била извикана от съпруга си, за да го прибере, тъй като бил пил с приятели в крайпътно заведение.

Два дни след инцидента, близки на Маврова подали жалба, че медицинската помощ се забавила с над 40 минути, а ПТП-то е станало само на 5 километра от Разлог. При преглеждане на разпечатките по подаването на сигнала на тел. 112 е установено, че от централата в София предават в координационния център в Благоевград , че катастрофата е станала на 5 км. след прохода Предел в посока Симитли.

Така от регионалния център изпращат линейка от филиала на центъра за спешна помощ в Симитли. Екипът стига до най-високата част на прохода Предел, но не открива никаква катастрофа. Лекарите се обаждат на координаторите от 112 и им казват, че няма катастрофа.

От регионалния център на 112 в Благоевград се обаждат отново в централата на 112 в София, откъдето "уточняват" че катастрофата е в обратна посока на 5 км. от Предел, но в посока Разлог. Така на местопроизшествието се изпраща нова линейка, този път от центъра за спешна помощ в Разлог. Медицинският екип обаче само констатира смъртта на Маврова, починала от тежките травми.

Проблеми с телефон 112 при повикванията към Бърза помощ се очакваха още преди прехвърлянето на телефоните, но властите уверяваха, че нищо няма да се промени. Допреди месец хората, които звъняха на тел. 150 попадаха директно на оператори с медицинска подготовка, които преценяваха спешността на състоянията. При 112 операторите са без такива умения – те само сортират към коя от службите да пренасочат сигнала – полицията, пожарната, Бърза помощ, Гражданска защита.

Дори да бъде препредаден веднага един сигнал, заети в спешната помощ се оплакват, че понякога информацията за състоянието на пациента е непълна и неточна. Диспечерите в Бърза помощ имат възможност да задават доуточняващи въпроси, тъй като често хората, които търсят помощ за себе си или свои близки са твърде объркани и уплашени. Спешните медици се оплакват, че понякога получават непълни и неточни адреси, което допълнително ги забавя и настройва хората срещу тях.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #23

    еееее, а колко преди това загинаха без никаква помощ... няма коментар, 4ервена преса... За мен работеше като се обадих по патя и те веднага отговориха

  2. Анонимен
    #22

    Един ден звъня на 112 за съдействие от полицията,а каката ме пита: -Вашия квартал,към кое РПУ беше?!

  3. Анонимен
    #21

    Няма да е лошо и да почнем да правим път на линейките - както е смислено и както е по закон, че най-често затова се бавят.

  4. Анонимен
    #20

    В другите ЕС страни въведоха 112, но номерата които съществуваха като 150, 166 и т.н. не бяха закрити. 112 е ако не знаеш каде да се обадиш. Побългаряването е запазена марка на ГЕРБ. безумието,че така се пестят пари - като от 3х50 се "конвертират" в 1х150 служители е заслуга на гения Дянков

  5. Анонимен
    #19

    150 работеше . 112 е пълен хаос ,нещо като изборната нощ. не сте наясно, след като се обадире на 112 и те 20 мин задават изключително тъпи въпроси. Например за София къде точно се намира Народната библиотека Ви прехвърлят към централата на бърза помощ т.е 150 и разговора се повтаря

  6. Анонимен
    #18

    тия от 112 и GPS координати не искат като им даваш - бахти комсомолците

  7. Анонимен
    #17

    Какво значение има дали патката или патокът висят на 112 или на 150 или на 69? Явно грешката е човешка, а не на системата.

  8. Анонимен
    #16

    Gen. Aiugusto Pinochet: #14, поради такива като тебе номер 150 е бил закрит и се открива 112. Когато детето ти е болно има болница и лекар за това. Не може за всяко кихване да въртиш този телефон. Ако детето ти се е задавило, не може да диша и лицето му посинява- да! , но за това че е вдигнало температура или пък повърнало- за това си има болница и живота на детето ти не е пряко застрашен. Ето ти отговора на въпроса, защо отсега нататък ще разговаряш само с диспечер и по негова преценка ще бъдеш пренасочвана към медицинско лице.

  9. Анонимен
    #15

    112 не е спешен телефон! Това е телефон за справки. Докато си разкажете биографията и опишете проблема - може да пометне старият вол! Ако не беше страшно - щеше да е много смешно. Призовавам всеки, който няма опит с тази шега - телефон 112 - до опита някой път! Забавно е! А държавицата ни става все по-интересна. Да...

  10. Анонимен
    #14

    Не беше разумно да закриват тел.150.Там бяха подготвени оператори.Много пъти съм се обръщала за съвети към тях и са ми помагали,когато детето ми е било болно без да идва линейка у дома.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.