Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първа зона със скорост до 30 км/час в София от февруари

12 коментара
Първа зона със скорост до 30 км/час в София от февруари

Първата зона с ограничение на скоростта до 30 километра в час се въвежда за част от центъра на София от февруари.

Пилотно "Зона 30" ще стартира в карето между булевардите "Пенчо Славейков", "Прага", "Скобелев", "Витоша".

Подготвен е и проект за следващата зона, която е между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Ангел Кънчев".

"Ограничение на скоростта за движение до 30 км/ч ще бъде въведено през февруари по част от уличната мрежа в центъра на София. Това ще повиши пътната безопасност и ще стимулира споделеното ползване на зоните", коментира зам.-кметът но транспорт Кристиан Кръстев. Под споделено използване на зоните се визира, че в участъците с намалена скорост по-безопасно ще могат да се ползват едновременно от коли, велосипедисти, хора, каращи тротинетки и пешеходци.

"Зона 30" ще бъде въведена с поставяне на съответните пътни знаци, бележещи началото и края на зоната. Очаква се това да стимулира и по-широкото използване на алтернативни методи за придвижване.

Любопитен детайл е, че още в далечната 2017 г. СОС имаше решение за "Зона 30" в малките улички в центъра на града, но реално така ѝ не се стигна до създаването ѝ.

Още от другата зима най-вероятно София ще забрани "цапащи автомобили" да влизат в центъра на столицата през зимния сезон. Ограничението обаче няма да важи за собствениците на такива коли, живеещи в рамките на бъдещата нискоемисионна зона. Първоначално идеята на общинските съветници от ГЕРБ е била ограничението да важи само за дните със силно заплашен въздух, но накрая се е стигнало до сегашното предложение за специална наредба за определяне на т.нар. нискоемисионни зони.

Зоните със забрани ще са историческият център на града и района около него.

Предвижда се колите с двигатели по стандарт "Евро 1" и част от "Евро 2" да не влизат в зона център в зимните месеци. Според проучванията те представляват около 30% от всички автомобили в града.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Stefan
    #12

    Странно...А как ще контролират достъпа на автомобили с евро 1 и евро 2 до центъра? С камери като тези на тол системата?А мисли ли се за скоростна отсечка заобикалящата центъра? Колкото и трудно да е да се направи... Често го пресичам само, без да имам работа там. А мислят ли да разкарат разните администрации и учреждения оттам? В няколко хубави големи сгради една до друга на място с удобен булевард. И голям паркинг :))

  2. перо
    #11
    Отговор на коментар #1

    Ще дигнеш цената на фуража!

  3. перо
    #10

    Елементарните ми познания по геометрия не могат да сглобят "КАРЕ" от посочените булеварди в началото на статията...!

  4. Борис
    #9

    И какво точно и е "далечното" на 2017 г.? Това беше преди 4 години? Какво да кажем за 1917 г. тогава? Стига с тия изтъркани и нищо не значещи клишета.

  5. Teller
    #8

    Накрая ще стане като с "умните светофари" на Фандъчка.

  6. fantom
    #7

    Замърсяването от автомобилите е в пъти по-голямо при малки скорости.

  7. mediaman
    #6

    Както би казал Остап: "Идеята е безсъдържателничка и изпълнението вероятно също ще бъде мизерно".

  8. fantom
    #5

    И за велосипедите ще важи ограничението? По-голяма глупост от 30-те км/час не съм чувал. Това така ще изнерви шофьорите, че инцидентите ще нараснат. И що за аргумент е това - да се ползвали повече други превозни средства.

  9. Dan
    #4

    Браво. Приветствам. Отдавна трябваше да стане. Не може в центъра МПС и таксита с по 1 човек да тероризират останалите. Признак на развитост е действието. Изобщо там трябва да се забранят колите и таксите да са огромни.

  10. асен
    #3

    поредната брюкселска глупотевина!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.