Правителственият самолет ТУ 154, който аварира във вторник вечерта над Азорските острови, трябва да се прибере в София още в четвъртък. Той е получил разрешение да прелети над Европа със спуснат колесник и ниска височина. След като се прибере у нас, ще бъдат направени технически изпитания, за да се открие причината, довела до повредата. Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев, руската машина е в добро техническо състояние и ще продължи да обслужва президента и правителството.
Нов правителствен самолет страната ни може да има най-рано през 2009 г., поясни Петър Мутафчиев. Процедурата по обновяването на парка на правителствения "Авиоотряд 28" с два нови самолета вече е започнала, каза той. Единият от самолетите ще е предназначен за полети на средни разстояния – в рамките на Европейския съюз, а вторият ще е за презокеански полети. Най-вероятно транспортното ведомство ще се спре на покупката на Еърбъс 318. Новите правителствени самолети ще са втора ръка, но не по-стари от 5 години, уточни Петър Мутафчиев.
При пристигането си на летище София в сряда вечерта, президентът Георги Първанов каза, че се доверява на специалистите, но първо ще изчака техническата експертиза на ТУ 154, преди да се качи отново на него. Според Първанов техническата повреда е достатъчен сигнал, че правителственият авиоотряд трябва да се оборудва с нови самолети.
Президент Георги Първанов и 50-членната делегация се завърнаха в София с чартърен полет на “България Еър”. На летището държавният глава поясни, че ситуацията "не е била лека".
“Държа да подчертая, че всички пътници се държаха достойно, относително спокойно, нямаше никакви драми и това също допринесе за безболезненото кацане и престоя ни на Азорските острови”, каза Първанов.
Той обясни и защо е решил да прекрати пътуването до Мексико: “За себе си нямам проблем, но става дума за десетки членове на делегацията, около 50 души – нямаме право. Затова и моята воля беше никакъв риск да не се предприема с оглед евентуалното продължаване на полета”.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
62 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
tri pyti si smenih dolnite gasti ...
а на бургазлии иска да им пробута руска тръба..
десетки членове на делегацията, около 50 души
w Mexico ne stana. shalko. dowe4era ste pija dwe rakii po-malko
боже, боже, какъв герой-президент си имаме /"За себе си нямам притиснение ..."/. личи си комунистическата закалка в ДС.
по същия начин аварира АЕЦ Козлодуй и въобще всяко творение на съветската промишленост!
.
“За себе си нямам проблем, но става дума за десетки членове на делегацията, около 50 души – нямаме право. Затова и моята воля беше никакъв риск да не се предприема с оглед евентуалното продължаване на полета”.На пръв поглед - героично, държавническо и отговорно. На втори - не чак толкова.Да отворим географска карта, да се консултираме с "Гугъл" и да помсилим малко.Ситуация: правителствена делегация, начело с президента и още 49 души, пътува за Мексико. Там си имат програма - в толкова часа ги посрещат, …
в толкова часа вечерят, поднасят цветя на паметника на незнайния ацтека, усмивки и ръкостискания. Има си точно разграфен график.Летят със самолет, който каца на азорските острови, на летище Лажес, с цел да вземат гориво. След излитането от там се установява, че самолетът се е развалил и няма как с него да продължат за Бермуда, а от там - за Мексико. Засега закъсняват с 2-3 часа. На първо време трябва да кацнат пак и да се види - ще се оправи ли самолета и кога. После ще му мислят.Кацат. Става ясно, че самолетът няма да се оправи скоро. Ако се вземе решение да се продължава до Мексико, това може да стане или с друг български самолет, или с редовни линии на някаква чужда авиокомпания до Мексико.Първият вариант отпада. "Гугъл" ни подсказва, че друг подходящ самолет в България няма. Директно, през Атлантика, може да лети само Ту-154М. Който в България е едничък и току-що се е строшил. А другите не могат. За да стигнат до Мексико, трябва да летят на север. Първо до Исландия, после до Канада, после до САЩ и чаак после до Мексико. Умряла работа, не става.
ТУ-154, флагманът на съветската авиационна техника... каква смешка, освен аерофлот и подобни от бившия СССР едва ли друга авиокомпания ги ползва още.А иначе имам спомен, че оше в зората на демокрацията правителството беше купило един Фалкон. Статията не го споменава. Къде ли изчезна? вярно, че е малък самолет, но е отличен модел и върши прекрасна работа. А журналистите могат да пътуват и с редовен полет.
Другият вариант е с редовна линия. Да питаме пак "Гугъл" - коя? Летището, на което са кацнали е смесено - военно/гражданско - но с подчертан военен уклон. Не става. Няма проблем, ще наемат рейс и ще идат до някое от другите подходящи летища на Азорите - Понта Делгада или Санта Мария. И от тук вече започват проблемите.Да речем, че хванат някаква вътрешна линия до Лисабон. Да речем, че тя не е заминала преди 5 минути, че е летяла полупразна и че е нямало проблем да вземат още 50 души. Колко му е? Тошо …
Тошев е заможен човек, може да извади кредитна карта и да вземе на всички билети. Хем ще се доподмаже, това си е допълнителен плюс. И после? Стигат до Лисабон. Ама от там за Мексико полети няма, има от Мадрид. След 2 дни. Е? Няма проблем, хотел ще осигури посолството ни там. И ще води делегацията на ядене и на пиене, посланниците ги умеят тези неща. Да речем, че и мексиканците си променят графика - няма проблем, Първанов, когато дойдеш - дойдеш. Ние сме тук, нямаме друга работа, теб само чакаме.Но, след 2 дни няма 50 места в самолета за Мексико. Две-три ще се намерят, ама 50... На части ли да пътуват? Че то, докато пристигне и последната групичка в Мексико, Първанов вече ще си е заминал за София. Не става и така.Какво искам да кажа ли? Че са се върнали в София, защото са нямали друг избор. Никакъв. Абсолютно никакъв. И това трябва да бъде казано ясно и простичко - върнахме се, че нямаше как иначе. А не да се говори героично за воля и рискове. Защото, нито воля е имало, нито рискове.