Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първата отсечка на магистрала “Струма” готова до края на годината

4 коментара

Първата отсечка от магистрала “Струма” от Долна Диканя до Дупница ще е готова до края на годината, съобщи министър Лиляна Павлова в парламента.

Строител на 17-километровия участък е консорциум “Струма 1” с водещ партньор италианската “Импреза”. В него влизат още българските "Главболгарстрой" и "Пътстрой 92". Това е магистралният участък, при който на търга беше постигната най-ниската цена за километър – 1.78 млн. евро. За сравнение най-евтиният участък от новопостроените на “Тракия” беше 1.9 млн. евро без ДДС.

Строителството на най-сложния участък от магистрала “Струма” през Кресненското дефиле е оставено за след 2014 г. Отсечката е разделена на три. Първият участък е от Благоевград до Крупник. Вторият е от Крупник до Кресна и третият от Кресна до Сандански.

Тунелът е в участъка от Крупник до Кресна и е с дължина 13 км. За сравнение почти толкова дълъг е тунелът под Босфора, който се строи в момента."Тунели от такъв размер не са рядкост, има построени, сега ще се решава и каква ще е дълбочината и височината на този тунел", обясни Павлова в отговор на въпрос на депутата Иван Иванов от Синята коалиция.

Той постави няколко въпроса, свързани с безопасността при строежа на подобен тунел. "При един такъв тунел стои проблемът за много жертви при евентуален терористичен акт, също така проблемът за набавянето на необходимите средства за изграждането на такъв огромен тунел", коментира Иванов. Според него това са важни въпроси, за които трябва да се помисли преди реализирането на този проект.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    for(;;){alert("Hello!");}

  2. Анонимен
    #3

    Каква е техническата обосновка за този тунел, защото оскъпяването на стройтелството е голямо.Ако магистралата мине в изкоп, или даже бъде ситуирата върху естакада, разходите ще бъдат по малки.

  3. Анонимен
    #2

    Браво! Пътищата са основата за развита икономика, а тя е предпоставка за по-високи доходи. По-високите доходи са база за повече постъпления в хазната, което води до по-хубави училища, болници и детски градини! Осен това се усвояват европраи , които иначе се губят! Много здраве и успех на реализаторите!

  4. Анонимен
    #1

    golama rabota e tova a bolnizite v okajano sastojanie ludnizite sascho glada na horata kak e v bg.nai bednata v eu e bg.sram i posor kade bjahme predi 25 g.i saga kade sme kakvo stava s uvelitscheto na pensiite i saplatite pone na pensiite koito sa do 300 lv.da se vdignat 50% a na tesi koito sa 700 lv.pensii na m.nama nujda da gi dagat ima i po visoki pensii tesi na donosnizite i tschegetata agentite poslanizi tesa s viskokite pensii voennite dr.da duhat supata na prostijat stoitschkov i nasko sirakov vajno e ko e prof.kosnul

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.