Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първият в света електроферибот тръгва в Норвегия от 2015 г.

5 коментара
Батериите на електроферибота ще се зареждат само да десет минути

Разработен е първият в света електрически автомобилен ферибот, който ще се движи с батерии, зареждащи се по време на паузите межу пътуванията на плавателния съд. Това съобщиха в петък от немската компания "Сименс" (Siemens), която е проектирала ферибота съвместно с норвежката корабостроителница "Фийелстран" (Fjellstrand).

Осемдесет метровият плавателен съд, който може да пренася 120 леки автомобили и 360 пътници, ще започне да плава от 2015 г. между норвежките градове Лавик и Опедал. Зареждането на батериите му ще отнема само десетина минути и ще става по време на почивките между курсовете на плавателния съд.

 

Корабите, които в момента се движат по този маршрут, използват средно около 1 милион литра дизелово гориво годишно и отделят за това време 570 тона въглероден двуокис и 15 тона азотни окиси.

 

Електрическият ферибот е разработен след провеждане на конкурс, организиран от Министерството на транспорта на Норвегия. Като награда при спечелване на конкурса, корабната компания "Норлед" (Norled) е получила лиценз да оперира по маршрута до 2025 г.

 

Фериботът е специално проектиран, за да отговори на изискванията на електрическата задвижваща система. Като катамаран с два тънки корпуси, той се движи с по-малко съпротивление във водата в сравнение с обикновените кораби. Корпусите му освен това са изработени от алуминий вместо с традиционно използваната стомана. Вместо с дизелов двигател, фериботът е оборудван с два електрически двигатели. Тези двигатели се захранват от батерия с тегло до 10 тона.

 

Като цяло новият кораб е наполовина по-лек спрямо конвенционалния ферибот. Това оказва пряко въздействие върху спецификациите на задвижващата система. Като се има предвид, че фериботът, който в момента обслужва маршрута, има двигател с мощност от 1500 киловата (кВ) или повече от 2 000 конски сили, батерията на новия кораб ще има мощност от 800 кВт. При нормални условия или работещ със скорост от 10 възела, батерията с мощност от 400 кВт ще е напълно достатъчна за обслужването на линията между Лавик и Опедал, посочва разработчикът

 

Стотици фериботи свързват континенталната част на Норвегия с островите край нейния бряг и осигуряват маршрути за своите многобройни заливи. Използването на батерия и на технология за презареждането ѝ, може да послужи за обслужването на всички до 30 минутни превози в страната чрез електрически задвижваните кораби, смятат в "Сименс".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Хей тиквеници не се сравнявайте с Норвегия , много сте да лече от тях не само по стандарт но и по мислене, ако някой изобщо мисли в БГ.Като гледам какъв тикеник сте си избрали за премиер,не знам какво да си мисля за вас.Този е уникален простак, но всички му се възхищавате.

  2. Анонимен
    #4

    Ами то B НорBегия и B момента 100% от електри4еската енергия идBа от BЕЦ

  3. Анонимен
    #3

    Такива фериботи са за вътрешно обслужване,понеже по островите живеят хора.Или между фьордовете в залива,който трябва да е пресечен пряко,понеже обиколката става дълга.Обикновено са безплатни.И така,спира на отсрещния бряг,зарежда тик,в него влизат коли,или мотоциклети,после пак нак отсреща.Иначе ония,другите,които свързват Осло с Кил,или Старвагер с Исландия,те са големи,а и платни.

  4. Анонимен
    #2

    глупави норвежци! можеха да си построят един петорно по-скъп ядрен руски ферибот, а те...

  5. Анонимен
    #1

    А на шведите в 2020 половината от получаваната еленергия ще е от ВЕЦ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.