Първият в света хотел със служители роботи "уволни" половината от тях

Собствениците на Нenn na Hotel (Странният хотел) съкратиха половината от своите служители, които бяха роботи, съобщи "Уолстрийт джърнъл". Причината е, че вместо да решават проблеми, те ги създавали.

Хотелът бе открит в японския град Сасебо през 2015 г и попадна в Книгата с рекордите на Гинес като първия в света, който се обслужва изцяло от роботи.

На собствениците обаче се наложило да бракуват половината от 243-те робота, заради това, че не само не се справят със задачите си, но и създават проблеми на гостите. По думите на главния управител на хотела Такеоси Ои, за четири години технологиите остаряват бързо и модернизацията на някои от роботите би излязла прекалено скъпа. Скъпа излизала и поддръжката им.

Сред създаваните от роботите проблеми изданието описва неспособността на инсталираните във всяка стая роботи помощници да различават хъркането. Така те често будели гостите с въпроса "С какво мога да ви помогна?". Също така те не успявали да се справят с най-обикновени команди, които могат да изпълняват гласовите помощници в смартфоните. Гост например се оплакал, че заради неуспешен разговор с един от роботите не успял да се свърже с рецепцията, а се оказало, че телефонът ѝ не е наличен в стаята. За да се свърже с нея му се наложило да звънне на основния телефон на хотела през мобилния си.

Роботите, които разнасяли багажа,пък можели да достигат до едва 20 от общо стоте стаи в хотела и се движели само по плоски повърхности. Освен това имало проблем с обслужването на гостите в дъжд, тъй като излизането на машините извън корпуса на сградата на улицата в мокро време можело да ги повреди.

"Бяха бавни и шумни, а също така засядаха, ако не успяваха да се разминат в коридорите", жалва се посетител на хотела.

На друг пък се наложило да помага на робота рецепционист да направи копия на документите при настаняване.

Споделяне

Още от Свят