Първото ново кръстовище на две нива в София ще е готово до края на май. То се намира на пресечката на булевардите “Андрей Сахаров” и “Андрей Ляпчев”. С пускането на мостовото съоръжение очакванията са да се облекчи трафикът по бул.”Александър Малинов”.
Това обещаха в петък кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителят на обекта “Трейс Виа”. Фандъкова разгледа изграждащата се метална конструкция в базата на компанията в Казичане. Тя тежи 400 тона, а гаранцията, която дава фирмата за нея, е 100 години.
Изграждането на кръстовището ще струва на общината над 8.8 млн. лв. Договорът с “Трейс Виа” беше сключен през февруари 2009 г. Реалното строителство обаче започна през август 2011 г., като срокът за изграждане на самото съоръжение е 8 месеца.
Освен него се изгражда и ул.”Свети Киприян”, както и около 600 метра канализация. Така решаваме комплексно въпроса с тази територия, посочи Фандъкова.
Първи копки на други две кръстовища
През тази година ще има първи копки на други две кръстовища на две нива, обеща още столичният кмет. Едното е при телевизионната кула между булевардите ”Пейо Яворов” и “Драган Цанков”, а другото е между бул.”Акад. Иван Е. Гешов” и ул.”Св. Георги Софийски”.
Проектирането за кръстовището при телевизионната кула е приключило и до месец очаквам да има разрешително за строеж, каза Фандъкова. По думите ѝ за другото кръстовище в момента тече съгласувателната процедура.
За други две кръстовища – на бул.”Пейо Яворов” и бул.”Стоян Михайловски” при семинарията и на бул.”Акад. Иван Е. Гешов" и бул.”България” засега няма планове.
Финансирането на петте кръстовища на две нива е със заем от Европейската инвестиционна банка за 42 млн. евро и от общинския бюджет.
Търговете за тях бяха разиграни още през 2008 г., а договорите сключени в началото на 2009 г.
“ГБС Инфраструктурно строителство” с лъвския пай
Лъвския пай от поръчките взе “ГБС Инфраструктурно строителство” на Симеон Пешов. Те трябва да построят двете кръстовища по бул.”Пейо Яворов” при телевизионната кула и при семинарията. Стойността на договора с тях е над 88.2 млн. лв. с ДДС.
Двете кръстовища по бул.”Гешов” трябва да се изградят от “Балканстрой” срещу 38.7 млн. лв. с ДДС.
Кръстовище на две нива при Лъвов мост неясно кога
Кръстовището на две нива при Лъвов мост ще се строи, но не е ясно кога. Вече седми месец тече тръжната процедура, която трябваше да приключи на 16 март. Срокът ѝ обаче е удължен с нови два месеца. Не мога да притискам комисията да работи, важното е да свършат качествено работата, документацията е сложна, каза Фандъкова.
Индикативната стойност на обекта е около 20 млн. лв. Според специалисти съоръжението трябваше да бъде направено, докато течеше строителството на метрото, за да се използва затварянето на булеварда. Сега, ако строителството на кръстовището тръгне, трафикът отново ще трябва да се отклонява.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
19 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Прекрасен проект!
Очакваме с нетърпение.
Уникално!!!!
Колкото пъти се говори на темата всички коментари са против тази "тъпня".Проблемният булевард е "Ал.Малинов" и всички които имат нещо общо с Младост са наясно с това.Ясно е че тези пари се хвърлят за да обслужат интересите на едни наши хора.А това че Малинов е най-задръстеният булевард в София/справка таксиметровите шофьори/ много и дреме на кметицата. Как би могъл този пътен възел да облекчи въпросният булевард за мен/а явно и за всички/ е загадка.Пари хвърлени на вятъра./Дано не съм прав, но..................
E...seljandurite i "provinciaslnite" komunjagi kato ne poznavat oshte Sofia..im e trudno da razberat kude sa "tezi" krustovishta !Hahahaha!
И идея нямам къде са тези булеварди - някъде преди Ихтиман, сигурно - и защо само две нива - до две ли могат да броят...
Да, ама не! И това кръстовище ще стане голяма глупост, поне от това, което се вижда по проекта!
1. Има по 4 ленти в кръговото, което става почти като свободен площад по който автомобилите ще си щъкат - кой накъдето си пожелае(от най вътрешен кръг, ще трябва да прави 3 престроявания за да излезе от кръговото)
2. Този трамвай, спокойно може да се движи по общите правила на кръгово движение и един вид ще стане "коректив", та другите МПС да се съобразяват с него! Така, както е замислен да пресича кръговото, …
се питам: защо въобще се прави кръгово движение? Ще заприлича - на свободна зона, в която на теория си с предимство, а отвреме-навреме ще ти изкача препятствие и то най-неочаквано (имам предвид трамвая)! И вместо да се оглеждаш само в ляво при влизане в кръстовището, ще трябва и вътре в него, да се оглеждаш и в дясно и в ляво едновременно(защото не знаеш откъде ще ти дойде трамвая)!!!
3. Не виждам никъде пешеходни пътеки!
П.П. Ще стане ново кръстовище тип "Руски паметник", подобно на което, не може да се намери никъде по света!
Да припомня на господа архитектите, че на Руски паметник още стоят като паметник трамвайните линии от преди 20 години! На кой ли беше идеята да му променят трасето, а след някоя друга пак да го върнат трасето по стария си план!
Има и още неща, но ако има някой акъл да си взима, нека взима! Ако ли не - си я караме постарому! Един пие - друг плаща!
@10: Идеята май е да се пробие връзка срещу Евромаркет до Младост 2, за да се облекчи Малинов и като обходен маршрут при бъдещия строеж на възела на Малинов и Сахаров.
Съгласен съм с 10 Проблемът на най-натоварения булевард в София реално е липсата на още една лента и светофарите за пешеходци поради липса на подлез а не мостове Няма смисъл от безмислени съоръжения а сома от още една лента за която даже няма нужда от отчуждаване и може да се наприв само за месец
общинският келешлък и корупция са ненадминати. Кръстовището Сахаров-Ляпчев е Т-образно и се задръства поради липса на една лента вповече. Ама нали са прибрани комисионните, може и самолет да им продадат от Трейс. А ще доставят детска пързалка