
Меморандум за реализацията на маршрут "Пътя на римските императори", който да привлича туристи в България , Хърватия, Румъния и Сърбия, подписаха в петък четирите страни в старинното сръбско градче Сремски Карловци край Нови Сад. Това съобщиха в петък от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Подписи под документа са поставили българският министър на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков и държавните секретари в румънското Министерство на регионалното развитие Еуген Куртеану, в сръбското Министерството на икономиката и регионалното развитие Горан Петкович и в хърватското Министерство на туризма Желимир Крамарич.
Целта на споразумението е да създаде общ туристически продукт, който да привлича посетители в четирите страни като използва богатото им нематериално наследство от римско време.
"Ще обединим усилията си да направим бранда Дунав лесно разпознаваем не само на генериращите пазари и не само чрез масовите форми за туризъм, а и чрез многобройните алтернативни форми за почивка и пътуване – културен, исторически, еко-, винен, гурме, велотуризъм, СПА и др.“, каза Трайков в последния ден на конференция, посветена на устойчивостта на селския туризъм в Югоизточна Европа и проведена под егидата на ООН.
Сама по себе си европейската река е вече бранд и голям проект в туризма благодарение на културното си наследство и природното си богатство. Сега вече е време да се пресъздадат емоциите и преживяванията по нейния път като конкретни и атрактивни туристически услуги, посочи българският министър, цитиран от пресцентъра си.
Затова България ще направи максимални усилия да подобри инфраструктурата в своя участък и за това ще помогне и подготвяният от две години проект Пътя на римските императори, допълва Трайков.
В партньорство с останалите страни България вече е анонсирала пред Европейската комисия проектно предложение за маршрута на римските императори, включващо маркетингов план и план за действие. Основната област на сътрудничество е маркетингът, съвместната реклама и общото представяне на туристическите пазари в Европа и трети страни, използването на единни визуализация, лого и слоган. Останалите дейности по опазването и експонирането на обектите, както и допълнителните услуги (например съпътстващите СПА и винен туризъм за България), остават компетенция на национално равнище.
Маршрутът ще ползва едно основно трасе, свързващо отделните държави. Работната група, която се създава с меморандума, ще подготви препоръчителни критерии за реализацията му.
Меморандумът предвижда също обмен на експерти по управление и маркетинг, както и на статистически данни.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент