Пътната агенция избира разпространител на винетките до 2017 г.

“Български пощи” и ВИП Секюрити са сред сигурните кандидати за поръчката за 48 млн. лева

Пътната агенция избира разпространител на винетките до 2017 г.

В Агенция “Пътна инфраструктура” във вторник ще бъдат отворени офертите на кандидатите да разпространяват винетките за следващите 4 години, съобщиха от ведомството. Поръчката е за 48 млн. лева с ДДС, а водещият критерий за избор на изпълнител – най-ниската цена.

От агенцията съобщиха за Mediapool, че тръжни документи са закупени от 5 участника, но нямат представа колко от тях реално ще подадат оферта. Шефът на “Български пощи” Деян Дънешки потвърди пред Mediapool, че ще участват в конкурса. Компанията най-вероятно ще ползва партньор заради завишените изисквания към кандидатите тази година в сравнение с предходните. Дънешки не отговори еднозначно на този въпрос и каза, че пощите са направили всичко необходимо, за да отговорят на критериите на възложителя.

В началото на следващата година изтича договорът със сегашния разпространител – обединение между фирмата за охрана и инкасови операции на Атанас Симеонов "ВИП Секюрити" и СИБанк. През 2009 г. обединението спечели търга с най-ниска предложена комисионна в размер на 4.75% от приходите от продажба на винетки.

“ВИП Секюрити” отново ще наддават за разпространението на стикерите, но този път с партньор, различен от СИБанк. От компанията не пожелаха да коментират кой ще е той.

Условията към кандидатите тази година са сериозно завишени. Например изискването за оборот се е увеличило от 6 млн. лв. за последните 3 г. на 20 млн. без ДДС. Участниците трябва да осигурят и поддържат 10 пункта във всяка област на страната, които да работят денонощно. През 2009 г. изискването е било за 1 пункт. Кандидатите трябва да предложат най-малко 1000 места за разпространение на стикерите, ако искат да продължат в конкурса.

Сред останалите изисквания са за последните 3 г. фирмите да са изпълнили поне един договор, сходен с предмета на поръчката, да имат материална база, транспортни средства (минимум 5 на всеки 100 пункта), да притежават система за охрана и GPS мониторинг на автомобилите, с които ще извършват превозите. Изпълнителят ще трябва да осигури софтуер за отчитане на продажбите на стикери от всеки пункт, както и автоматизирана система за проследяване на наличностите.

От “Лукойл”, който участва в търга за винетките през 2009 г., казаха, че не участват директно в търга. Най-вероятно кандидатите ще използват веригата бензиностанции, за да отговорят на условията за дистрибуторската мрежа.

Още по темата
Още от Бизнес