Пътната агенция мина на денонощен режим на работа заради дупките

Над 570 км пътища ще бъдат ремонтирани с 311 млн. лв. от бюджета

Пътят Монтана - Видин  Сн. facebook.com

Постоянно да се работи по изкърпване на дупките в зависимост от метеорологичните условия. Това е изискал председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфрастректура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов от директорите на областните пътни управления, изпълнявайки разпореждане на регионалният министър Николай Нанков, съобщиха от АПИ.

Съобщението идва часове след като премиерът Бойко Борисов разпореди спешно да бъдат запълнени дупките по пътищата отворили се след зимния сезон. Той дори заплаши до всяка дупка да постави кмет или полицай и дори да изкара около 200 000 чиновници на пътя за да върви по-бързо работата.

Ремонтните дейности на пътищата са започнали от петък – 16 март, когато беше обявен краят на зимното поддържане.

Ежедневно се извършват текущи ремонтни дейности по републиканските пътища, за да се подобри състоянието на пътната мрежа, посочват от АПИ.

В понеделник със студена асфалтова смес са пълнени дупки на магистрала "Тракия" на територията на областите София и Пловдив, на магистрала "Хемус" в Софийска област, път I-1 в област Враца и други, посочват от АПИ.

След приключването на зимното поддържане на републиканските пътища през април ще бъде извършен подробен оглед на състоянието на републиканските пътища и прилежащите мостови съоръжения. Приоритетно ще бъдат ремонтирани автомагистралите, първокласните пътища, както и най-натоварените участъци от второкласната и третокласната пътна мрежа. Целта е ремонтните дейности по основните направления да приключат преди началото на активния летен сезон.

През тази година ще бъде извършен превантивен ремонт на над 570 км пътища от републиканската пътна мрежа. Превантивните ремонтни дейности включват цялостно преасфалтиране на големи участъци, полагане на нова маркировка, ограничителни системи и т. н. Предвидените средства от националния бюджет са 311 млн. лв. с ДДС.

Ремонтът на 440 км пътища е започнал от 570-те км е започнал през миналата година и ще завърши през тази година. През 2018 г. ще стартира и ремонтът на още 130 км пътища.

Със средства от оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) тази година ще завърши ремонтът на ключови пътни артерии в Североизточна и Северозападна България.

С финансиране от европейските фондове основно се ремонтират над 215 км второкласни и третокласни пътища. Сред тях са 30 км от второкласния път II-49 в участъците Търговище - Разград и Кубрат - Тутракан, 30 км от път II-29 Варна - Добрич - Кардам, 29 км от път III-904 Старо Оряхово - Гроздьово - Провадия, 42 км от прохода "Петрохан" на територията на Софийска област (път II-81), 30 км от път II-57 Стара Загора - Раднево, 12 км от път II-35 Плевен - Ловеч, 12 км от път II-44 Драгановци -Габрово, 17 км от път III-1002 Враца - пещера Леденика и други. Реконструира се и 10-километровото трасе на път II-86 Пловдив – Асеновград, като пътното платно се разширява до магистрален габарит.

Със стартирането на новия строителен сезон ще започнат строителните работи на още 5 нови обекта по програма "Региони в растеж", за които договорите бяха подписани преди седмици. Общата им дължина е над 71 км. Участъците, които основно ще се ремонтират са 30 км от път III-112 Дъбова махала - Монтана, 9 км от път II-57 Раднево - Новоселец, 14 км от път II-44 Севлиево – Драгановци, 9 км от път II-35 Плевен – Ловеч (околовръстния път на град Ловеч) и 9 км от път IІІ-306 Червен бряг – Чомаковци.

При рехабилитацията на второкрасния път II-35 Плевен – Ловеч основно ще бъде ремонтиран тунелът при 43-ти километър, който е с дължина 400 метра. Предвижда се възстановяване на хидроизолацията на съоръжението, подмяна на съществуващата предпазна ограда, ново енергоефективно осветлението и др.

Още от Бизнес

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?