Пътната агенция пусна търга за тунела под връх Шипка за 320 млн. лв.

Ще се разчита на еврофондовете след 2021 г., строителството му ще отнеме над 4 години

Пътната агенция пусна търга за тунела под връх Шипка за 320 млн. лв.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви поръчка за избор на изпълнител за продължението на обхода на Габрово и тунела под Шипка за 320 млн. лв. с ДДС (267 млн. лв. без ДДС) Срокът за изпълнение е малко над 4 години (1550 дни) от подписването на договора с избрания изпълнител.


Това е станало в навечерието на местния вот (22 октомври) и около месец преди приключването на първата фаза на обхода на Габрово. Той се строи от май 2013 г. и трябва да е готов до 26 ноември 2019 г., според обещанието на транспортния министър Росен Желязков.

За първата фаза на проекта – обхода на Габрово, беше осигурено европейско финансиране, но заради проточилото се строителство ЕК поиска част от средствата около 11 млн. лв. да бъдат върнати.

Сега за втората фаза отново се планира да се кандидатства за финансиране от оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027. Към настоящия момент не е осигурено финансиране за изпълнението на обекта, е посочено в документацията към търга. Затова е предвидено договорът с избрания изпълнител да влезе в сила след намирането на парите.

Тунелът ще е дълъг 3220 метра

Втората фаза на обхода на Габрово включва т.нар. пети етап, с обща дължина от 10.5 километра през Стара планина. От тях 7.6 км са ново строителство, а на останалите 2.9 км ще бъде направена реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък.

Заложено е още изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км. Основният тунел "Шипка" ще е с дължина от 3220 метра, а останалите четири са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Тунелът под Шипка ще се намира на един километър западно от прохода Шипка и на един километър източно от връх Малуша, е посочено в тръжната документация. Северната му част ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора.

Съгласно разширения идеен проект в тунела са предвидени две ленти за движение по 3.75 м, две водещи ивици по 0.50 м, два тротоара по 0.85 м, височина на строителния габарит на тунела – 4.80 м.

Ще има още седем големи съоръжения - един подлез и шест моста.

Офертите се отварят на 6 декември 2019 г.

Срокът за подаване на оферти от кандидатите е 5 декември 2019 г., а на следващия ден те ще бъдат отворени. Предложенията трябва да са валидни една година, което означава, че в най-добрия случай избран изпълнител ще има едва към края на следващата година, ако се вземе предвид темпото, с които се избират изпълнителите на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле.

Най-голяма тежест ще има предложената цена – 60 точки. Оценката за качествените показатели за строителство е с тежест 35 точки и 5 точки ще се дават за проектиране.

Изисква се още кандидатите да имат минимален общ оборот от поне 300 млн. лв. за последните три приключили финансови години. От тях 100 млн. лв. трябва да са от строителство, проектиране или инженеринг на пътища.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?