Пътната агенция ще пусне търговете за магистралата през Кресненското дефиле

Пътната агенция ще пусне търговете за магистралата през Кресненското дефиле

Предстои стартиране на тръжните процедури за избор на изпълнители за проектиране, строителство и за надзор на най-сложния участък от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Това съобщи инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" пред БНТ.

Той припомни, че на 23 май Върховният административен съд е отхвърлил жалбите срещу Доклада за оценка на въздействието на околната среда, в който е предложен източният вариант на трасе на магистралата.

Изграждането на другите две отсечки от магистрала "Струма" – от Кресна до Сандански и между Благоевград и Крупник - върви по график, каза Глосов. Той обеща участъкът от Кресна до Сандански да бъде пуснат предсрочно през октомври.

Археолозите, които обследват трасето на магистрала "Струма" в района на Благоевград край село Покровник, трябва да приключат работата си до 20 юли и да се произнесат за откритите находки, каза Глосов.

Изразеното досега от тях становище е, че ценните артефакти може да се изнесат встрани и изграждането на магистралата да продължи. В момента в участъка, в който се извършват проучвания, строителни работи няма, каза той.

Жители на Благоевград поискаха трасето на магистралата да бъде изместено заради разкриването на останките на древното селище Скаптопара.

Напредва и изграждането на участъка от магистрала "Хемус" между Ябланица и пътен възел "Боаза", което започна в края на март тази година. Досега са изпълнени над една пета от строителните работи. Предвиждаме до края на лятото на 2019 г. близо 10-километровата отсечка да бъде завършена, каза Глосов.

Той съобщи още, че през август се предвижда да започне и строителството на още една отсечката от "Хемус" - между пътен възел "Белокопитово" и село Буховци. Предстои оценяване на разработения технически проект, издаване на разрешението за строеж и започване на същинските строителни дейности.

По повод ремонтите на съоръженията на старите участъци от магистрала "Хемус", които не са обновявани от построяването им преди повече от 30-35 години, Глосов обясни, че те са наложителни, за да се осигури безопасността на движението.

"Зимата е невъзможно да се работи на виадуктите. В тежко състояние са и някои от елементите им са в предаварийно състояние. В момента пътуващите по магистралата не виждат работници и техника в района на виадукт "Коренишки дол" и при "Витиня", но на тях се работи много сериозно по колоните на съоръженията, т. нар. долно строене", каза Глосов.

Той обясни, че движението по мостовете е спряно, за да се осигури безопасността и на пътуващите, и на работещите екипи.

Шофьорите, които желаят да избегнат участъка в ремонт от магистрала "Хемус" и пътуват към Враца, Монтана и Видин могат да ползват пътя през Искърското дефиле, където няма ремонтни дейности.

За облекчаване на лекотоварния трафик по магистрата товарните камиони над 12 тона се пренасочват при пътен възел "Витинска река" на магистрала "Хемус" по обходен маршрут по първокласния път София - Ботевград.

До края на месеца се очаква да приключат ремонтните работи и в участъка между Шумен и Варна на магистрала "Хемус", за да не се затруднява трафикът през активния туристически сезон. Във Варненска област се работи на два участъка с обща дължина от 10 км.

През следващата седмица завършва и ремонтът на 22-километровия участък в отсечката Пловдив – Чирпан на магистрала "Тракия". В момента на трисменен режим се работи в платното за София, каза Глосов.

Този участък е в експлоатация от 1995 г. и досега не е ремонтиран. За повишаване на безопасността в средната разделителна ивица в участъка от 134-ти км до 156-ти км на магистрала "Тракия" се поставя двойна ограничителна система.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес