Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) обяви поръчка за избор на изпълнител на обхода на Габрово. Прогнозната стойност на сложното съоръжение с дължина от 20 км е над 91 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е близо 2 години.
Обиколното трасе на Габрово трябва да изнесе тежкия товарен трафик от града и да облекчи транспортните връзки между Северна и Южна България. То е част от големия проект, който включва и изграждането на тунел под връх Шипка в Стара планина, чиято ефективност е спорна според пътните специалисти. В същото време е мечта на поколения българи, като идеята за прокопаването му е от края на ХІХ век.
Финансирането на обхода на Габрово се осигурява със средства от оперативна програма “Транспорт” за този програмен период. Това означава, че обектът трябва да бъде завършен най-късно в края на 2015 г. Тунелът под Шипка пък е сред топ приоритетите за следващия програмен период 2014 – 2020 г., по думите на строителния министър Лиляна Павлова. Другите два са изграждането на магистралите “Струма” и “Хемус”.
Само по една оферта
Всеки участник ще има право да внесе само по една оферта. Ако дадена фирма участва в обединение, или е дала съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представи самостоятелна оферта, обясниха от АПИ.
След горчивия урок с магистрала “Тракия” и “Холдинг Пътища” пътната агенция сега се застрахова срещу евентуално искане за фалит. За целта когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието си в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора, е посочено в изискванията.
Кандидатите трябва да имат достъп до собствен финансов ресурс не по-малък от 10 млн. лв. без ДДС. Задължителният минимален оборот за последните три финансови години пък е 100 млн. лв.
Желаещите да строят обхода трябва да са построили над 50 км магистрали и авиописти през последните пет години. Освен това трябва да представят договори за строеж на пътни съоръжения с отвор минимум 20 метра.
Комплексна оценка
Бъдещият изпълнител ще бъде избран на базата на икономически най-изгодна оферта. Цената ще има 50% тежест.
Техническото предложение носи 35% тежест, която се разпределя по няколко показателя - съгласно графика за изпълнение, строителната техника, организацията на работата на строителната площадка, използваните материали и човешкия фактор.
Срокът за изпълнение ще носи тежест 15%.
Крайният срок за подаване на офертите е до 17 часа на 8 ноември.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
До Н 3 -Парите отидоха при Станищевка и френдос и сега Бойко трябва отново да ги дава,защото преди 2009 някой хора бяха много гладни и се уядоха с много......
До N3: Изключително много си прав. За съжаление...
Ха ха ха ха. Отново се заиграха с града на Призраците. Поредната брутална простотия на управляващите, начело с Томи ( Томислав Дончев ).
Ако погледнем реално, да направиш околовръстен път на Призрачния град Габрово, е като да му направиш газификация ( която в момента се изпълнява ). Първо - околовръстен път на опустелия град ИМА. И то си функционира и сега, независимо колко е добро или лошо. Второ, за да се осъществи в сегашния си вариант както искат Томи и Асфалт паша (Бойко), трябва да се извършат …
отчуждителни мероприятия, строителство на сложни виадукти, прокопаване на различни малки върхове в местния ландшафт, отводнителни мероприятия, и още много видове инфраструктурни дейности.
И сега следва логичния въпрос-къде отидоха милионите които са дадени до-сега за проучване, проектиране, трасиране, заснемане, частично започване на трасето и др. дейности свързани с този тунел? Колко са общо до сега? Кой може да каже как ще изглежда целия проект? Някой попита ли местното население дали иска този пореден мегаломански проект?
И някой запитва ли се, че по времето на мандата на Асфалт паша и Томи (този световно известен и легендарен кмет на Габрово-сега министър на европарите) в призрачния град Габрово се наливат 150 000 000 лв. за водния цикъл 90 000 000 лв. за околовръстно което съществува...Общо някак си незабелязано в медийното пространство в най-загубения град на планетата се изляха 240 000 000 лв.
Представяте ли си с 240 000 000 лв. какви чудеса могат да се направят за местната икономика и града да възвърне поне малко от славното си минало...
Но властимащите, подкрепени от "родолюбиви" местни буржоазни аристократи, решават да извършат поредното безумие, като започнат нещо, което и на всички е ясно, че няма да стане, понеже е НЕРЕНТАБИЛНО...
Помислете реално за какво става на въпрос-например пътувате от Русе за ГКПП Капитан Андреево и на входа на прохода на Републиката (където се дадоха милиони за разширяване и модернизация) трябва да се отделите 35 км. за да достигнете до околовръстното. От там до входа на легендарния тунел са около 7-10 км. Станаха общо около 40 км. Плюс самата тръба около 10 км. излиза общо минимум 50 км.
Прохода на републиката е около 38-40 км. След като излезете от него при с. Николаево сте на подбалканската магистрала и след още около 35-40 км. сте на мястото където ще излезе легендарната тръба.
Ако сметнем пътя от В.Търново до Казанлък през Габрово (прохода Шипка) е точно 85 км. След като се пробие Стара планина ще стане около 60-65 км.
Разликата е очевидна-ще се скъси преминаването на Стара планина с около 20 км.
Излиза, че всеки километър ще струва колосалните 4 500 000 лв.
И това само за да могат неколцина местни велможи да ходят до язовир Копринка за 20 мин.? Или тези 20 км. които ще се спестят ще допринесат за развитието на местната икономика?
Не мисля така скъпи съграждани.
Реално България я няма на картата на световните транспортни коридори и това го знае и вижда всеки грамотен човек.
Замислете се само за какъв капитал се налива в най-бедния град в България? И защо точно там? Под предлог, че ще облекчат трафика? Какъв трафик?
Нека всеки който иска да осмисли поне малко за каква грандиозна измама става на въпрос да застане събота и неделя в на пътя в кв. Бичкиня, или на изхода на прохода Шипка и да преброй от сутринта до вечерта колко аджеба тира ще преминат през "пова полкова натоварено трасе" и след това да си отговори сам на въпроса заслужава ли си да се дадат близо 4 500 000 лв. за километър околовръстно, а после си представете за каква колосална сума ще искат да направят около 10 км. тунел под връх Шипка, който ще бъде на всичко отгоре и ПЛАТЕН!!!
От всичко казано до тук, най-много ме е яд когато лъжат местното население с пропагандни измишлютини от рода на " че след като се реализира този проект, икономиката на призрачно празния град Габрово ще запее, че чак ще литне".
Ах, боже боже колко измама има на тоя свят боже!!!
Да ме наемат мене, аз съм строител !
Обиколното трасе на Габрово трябва да изнесе тежкия товарен трафик от града и да облекчи транспортните връзки между Северна и Южна България. То е част от големия проект, който включва и изграждането на тунел под връх Шипка в Стара планина, чиято ефективност е спорна според пътните специалисти. В същото време е мечта на поколения българи, като идеята за прокопаването му е от края на ХХ век. ------------ Кои са тези пътни специалисти които оспорват 'ефективността' на тунела? При последните проучвания на японците коефициентът на възвръщаемост беше 17.3 % ако не се лъжа.