Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътната агенция видя позитивна оценка в критично писмо от ЕК

10 коментара
Пътната агенция видя позитивна оценка в критично писмо от ЕК

Генерална дирекция "Регионална политика" на ЕК е дала положителна оценка за свършеното от Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ), съобщи във вторник изпълнителният директор на агенцията Янко Янков.

ЕК е изпратила вчера в НАПИ писмо с предварителните резултати от одита, който главната дирекция е извършила в пътното ведомство в края на януари. Проверката целеше Еврокомисията да се увери, че след преструктурирането системите за контрол и управление на риска в НАПИ работят, както и че има ефективна система за предотвратяване конфликта на интереси.

Като цяло изводите на одитната мисия са положителни, каза Янков. "Това обаче не означава на сто процента, че замразените 114 млн. евро по програма ИСПА ще бъдат размразени, защото това преди всичко е политическо решение", уточни той.

"Проверката в НАПИ има много малко общо с това решение, но все пак ни дава надежда за положителен изход от ситуацията", каза още той. ЕК ще се произнесе дали ще възстанови парите по ИСПА за магистрала "Люлин" през март.

В писмото на дирекцията, с което "Дневник" разполага и цитира, обаче ясно се казва, че въпреки постигнатия общ напредък именно по конфликта на интереси такъв липсва. Според Комисията няма работещ правилник какви декларации за конфликт на интереси трябва да подават служителите в агенцията, както и какви са санкциите. Генералният директор на дирекцията Дирк Анер посочва, че проблем е и липсата на достъп на служителите на контролиращите звена в транспортното министерство до декларациите на работещите в НАПИ. Като проблем е отчетено и забавянето на закона за конфликт на интереси от Народното събрание. Анер изтъква и необходимостта от повече сътрудничество между агенцията и транспортното министерство. 

След като преди ден Янков заяви категорично пред БНР, че ще има нови търгове за автомагистрала "Тракия", във вторник той каза, че окончателно решение все още няма. Предстояло да се доизясняват юридически проблеми. Миналата година ЕК спря търговете за две отсечки от "Тракия", които бяха навлезли във финална фаза.

От Брюксел се мотивираха, че условия в конкурсите дискриминират чуждите строителни фирми и трябват нови търгове. В НАПИ обаче се притесняват, че участниците в сегашните процедури ще обжалват анулирането на търговете. "Не можем обаче да не се съобразим с препоръката на ЕК", коментира Янков.

Той каза, че завършването на поне една магистрала от край до край е от първостепенно значение за НАПИ. Друг приоритет е подобряването на пътната инфраструктура. За поддръжката на мрежата от 19 000 километра правителството отпуска 127 млн. лева през тази година, но само дълговете за 2008 г. са 106 млн. лева. "Остават ми 21 млн. лева, с които да поддържам цялата пътна мрежа на България. За сравнение в Германия правителството отпуска 40 000 евро за поддръжката на всеки километър", обясни Янков.

Затова в момента междуведомствена работна група изготвя дългосрочна стратегия за развитието на пътната инфраструктура, която ще зададе ангажиментите на държавата за финансирането на пътната мрежа. Такава стратегия наскоро беше разработена и одобрена от МС за развитието на железопътния транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ха-ха
    #11

    чак толкова нагло да лъжат! Айде да изчакаме истинските а не "предварителните резултати от одита"! Те ще ни изгонят от ЕС, полк. Янков вижда положителна оценка! Дай Боже да е така, ама май, май лъжа ще да е ...

  2. когато
    #10

    За сравнение в Германия правителството отпуска 40 000 евро за поддръжката на всеки километър", обясни Янков. А колко струва преасфалтирането на един км. нов път Г-н Янков ? питай подчинените си ако не знаеш.

  3. boby1945
    #9

    .. мотали с тази магистралка Тракия, че станахме смешни!!!

  4. коментатор
    #8

    ... като стария виц за компютрите, които уж сме били изнесли за Япония. Оказало се, че не са компютри, а конфитюри. Пък после се оказало, че ни ги върнали.С две думи: нищо ново под слънцето. Пари за пътища няма нито в държавния бюджет /каквото и да значи това словосъчетание/, нито пък Брюксел ще излива в каца без дъно.Лъча в тунела се казва "дългосрочна стратегия за развитието на пътната инфраструктура". Но и тук греда - лъча наистина е стратегия, но "за развитието на железопътния транспорт".И ако смятате, че от това, че нищо не става, следва скука, значи се лъжете. Каква ти скука по пътища, пълни с дупки и в дупките.... дупки?

  5. 20годишен.
    #7

    през 1989 год.бях на 20год.млад шофйор със собствен ВАЗ и по магистрала Тракия пътувах 170км. до отклонението за град Чирпан и Хасково.Сега съм на 40. Тракия порастна с 35клм. До Карнобат остават още 120клм.Г_н Янков ако малкосе понапънете в следващите 60г.,.БОГ здраве да Ви даде да я завършите,а дотогава народа ни гордще помни и песни ще пее за баш министри ЕвгениЧачев,Церовски и Гагузов как в три поредни пра_вителства цели 12години лъгаха и лапаха и оставиха България без пътни инжинери. С когоГ_н Янков с кого и с какво ще работиш? Конрольрище трябват но някои трябват да знаят и да работят нямаш ги и това е жалко. Бог да ти е на помощ.даде,

  6. рутър
    #6

    Кого лъжете бе, мрежоваци престъпни? На вас и шалтера за тока да ви дръпнат, пак ще плямпате как всичките сте били светили като крушки по 3.14 мегавата едната!

  7. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #5

    Oбвинения спрямо Мария Мургина ..Заглавие: Oбвинения спрямо Мария Мургина - Автор: Георги Ифандиев -http://paper.standartnews.com/forums/index.php?action=1&topic=2-В “Диагноза” за пръв път прозвучаха подплатените с документални доказателства обвинения спрямо Мария Мургина за нейното участие в източване на ДДС на сума от близо 180 милиона евро в качеството й на някогашна счетоводителка на видинска фирма, извършвала фиктивен износ на цигари. В далаверата са замесени Стефан Каменов, приятелят на Надка

  8. kanko
    #4

    tejko ni na tazi darjava.predi v napi rabotexa 6to gode dobri specialisti.g-n Qnkovi i grupata okolo nego gi izgonixa i slojixa 4engeta,sega kak 6te rabotqt kato i xal xaber si nqmat oy pati6ta.........oleeeeeee

  9. NAPI
    #2

    VERNO BE KAK MOJE DA SLOJI6 4OVEK NA TAKAV POST KOITO E LAIK,,,V TAZI OBLAST ILI TAKA IM E PO DOBRE..VARNETE SI V.GEORGIEV MRASNICI

  10. Аз българина
    #1

    относно понятието "Конфликт на интереси". Тези от европа си представят, че конфликт на интереси има когато възложител и бенефициент на поръчка са батко, братко ли друг вид близки един на друг, а нашите управници считат че точно в тези случаи работите вървят гладко - без конфликти помежду им. Да им чудиш на тези европейци

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.