Пътниците на закъснели полети ще се обезщетяват с 250 до 600 евро

Пътниците на закъснели полети ще се обезщетяват с 250 до 600 евро

Пътниците, чиито полети закъсняват с повече от три часа от разписанието или са били отменени, ще имат правото да искат от авиокомпанията фиксирано обезщетение. Правилото няма да се прилага в случаите, когато закъснението е причинено от извънредни обстоятелства. Това съобщи в четвъртък пресслужбата на Съда на Европейските общности.

Според сега съществуващия европейски регламент при отмяна на полет пътниците могат да получат фиксирано обезщетение в размер между 250 и 600 евро, но не и когато полетът е закъснял.

В четвъртък Съдът на Европейските общности реши, че щетите за пътниците като загуба на време и т.н. от закъснение на полет с над 3 часа, са аналогични с тези на отменен полет.

Всъщност пътниците на отменени малко преди излитането полети имат право на обезщетение дори когато са били превозени от компанията с друг полет, при положение че са загубили три или повече часа спрямо предварително планираната продължителност. Не е обосновано пътниците на закъснели полети да бъдат третирани различно, когато пристигнат до крайната си дестинация три часа или повече след предварително планираното време за пристигане по разписание.

Съдът отбелязва, че подобно закъснение не поражда право на обезщетение, ако авиокомпанията може да докаже, че закъснението е причинено от извънредни обстоятелства, които се намират извън ефективния контрол на авиокомпанията и които не са могли да

бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки. Технически проблем със самолет обаче не може да се счита за извънредно обстоятелство освен при някои специални случаи.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?